måndag 4 juli 2011

oj oj oj, jag hinner inte med!

Det har ju hänt massor i helgen men jag har bara inte hunnit med...

Men en sak är större än ALLT annat.
Elisabeth & Marcus har fått sin andra tös & Tilda blivit storasyster!

Så vi välkomnar med glädje lilla LYKKE till världen!!


Tänk när man får det där sms'et, att ett nytt litet mirakel kommit till vår värld.
Det är magiskt.




Våra allra varmaste gratulationer till hela lilla familjen!
Vi ser verkligen fram emot att hälsa på er så snart vi bara får :-)


*******************




I fredags tog jag & Sophie Waxholmsbåten ute i skärgården.
Strålande solsken & lite rosé förgyllde vår tur på 2 timmar genom Stockholms vackra skärgård.



Väl framme på Storkrån möttes vi upp av resten av vårt team &
sedan så spenderade vi 24 timmar på en brygga, bokstavligt talat.

Vi åt & drack & åt & drack. Pratade, skrattade, badade & bastade. Massor.
Jag lyckades ta mig i säng vid halv tre snåret och vaknade strax efter nio.. halleluja.



Tack vare lite resorbkände jag mig riktigt (okej, hyffsat) pigg ;)



*********************



Varje år innan semestern så händer något med mig.
Jag får nämligen alltid lite lätt stress innan vi packar oss iväg på semester - jag bara måste träffa ALLA innan vi åker. För annars kommer vi inte ses förrän sommaren e slut (det är ju så klart inte lika dramatiskt som det låter men det är så det känns ;)


Så i lördags var våra fina vänner från Gläntan över på bad, lek & middag.


Himla gemütlich! Barnen hade såå kul tillsammans & alla somnade huller om buller nere i källaren i dubbelsängen. (ja, vi bor i källaren nu, som ett litet tajkonläger.. för det är så svalt & skönt där) Gissa om besvikelsen var stor på morgonen & Signe var borta...



********************



Söndags frukost. Att det ofta blir amerikanska pannkakor hos oss det har ni nog inte missat..
men idag dekorerade Alice sinapannkakor själv, extra fint.. och var mäkta stolt över sin prestation. Hon är väldigt bestämd på hur det skall se ut och först så fattades det en bananskiva, vilket naturligtvis inte gick för sig för det såg inte bra ut. Förstår verkligen inte vad hon fått det där ifrån. ;)



***************

Sen på söndagens eftermiddag var vi hos vännerna söder om stan på middag.
Således ännu en mycket trevlig dag.



Känner mig fantastisk nöjd med helgen,
jag kan nog snart åka på semester nu känns det som!



puss /L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar