torsdag 8 mars 2012

En helt vanlig torsdagskväll.

Herre min gud vilken vecka, det är ju sjukt jobbigt att gå på semester. Har ni tänkt på det?
det skall fixas pass, köpa upp halva apoteket, inventera garderober, leta leta leta, köpa det som saknas. Och få ihop logistiken.. och sen var det ju den där lilla detaljen jobb.. inget är ju det minsta lugnt där. Jag lyckades inte stänga den stora affären nu i veckan som jag hoppats på, men hoppet är det sista som överger människan - en dag kvar!

Idag hämtade jag barnen rekordsent, mannen har något kvällsevent på jobbet. Ja och sen var det det vanliga som skulle fixas men idag fick jag hjälp av Alice som hade fått önska middag dagen till ära (vetteroner & korv) så hon hjälpte till att skiva korvskivorna, så söt. "Luuugn och fin mamma, ta det försiktigt, skär ända ner..." hon är som ett litet eko.

Medans jag plockade i och ur diskmaskinen så satt hon & Henry framför tvn och hon klappade honom på huvudet och drog försiktigt i hans hår.. så säger hon:
- Du är så fin nu när du klippt dig Henry
- Jag har inte klippt mig!! Det är FRISÖÖÖREN..

Det är roligt att lyssna på dom ♥

Sen var det badtajm, läggdags & allt det där. Ja och sen var det dags att baka.. snark.
Lägligt nog så var det min tur att baka fredagsfika på jobbet. Så nu har jag gjort kladdiga (tror jag) kärleksmums. Men nu äntligen är jag klar med allt, ska bara skära rutorna och sen är det natti natti för Fru B.. Känns som ryggen håller på att gå av. Jäääääätte tröööööött.

Kanske dags för semester ändå då?
Lägligt!

Kramis
Lina

1 kommentar:

  1. Jag har det likadant så jag vet hur du har det. Vi åker på semester på onsdag, sen mitt i allt så råkade min pappa ut för en olycka och då blev allt mindre viktigt. Det man inte får med sig finns att köpa.'
    Trevlig resa!
    Johanna

    SvaraRadera