onsdag 17 april 2013

Snart kan vi ha picnic igen!!!

Bild lånad från den fantastiska bloggen Oh Happy Day!
Solen skiner och det är varmt & skönt ute. Äääääntligen, som jag längtat!!

Och så sprang jag på denna ljuvliga bild hos http://ohhappyday.com/ och kände att jag måste dela med mig den till er. Visst blir man väl picnic-sugen? Jag dog en smula av längtan när jag såg hennes vackra picnic... Och jag vet några små som precis som sin mor älskar att packa en korg full med godsaker och ge sig iväg med korgen & en fin filt... Visst var det även fantastiskt fint med dom små picnic-påsarna? Om du klickar dig in på http://ohhappyday.com/ så kan du se hur man göra dom!

Jag tror att jag alltid älskat picnic, minns när jag var liten och var i Orsa hos min mormor & morfar så skulle jag och mormor iväg på picnic. Vi gjorde vår lilla picnic, packade en väska och gav oss iväg på cykel, när vi kört sisådär 50 meter så tyckte jag det räckte, så då hoppade vi av cyklarna och klev över diket/ ån (helt klart en definitionsfråga, låter iofs trevligare med en å än ett dike) och där satt vi och mumsade på vår lilla picnic. Jag & min fina mormor. Vilken lycka!

Hoppas det blir många härliga picnic stunder i år!

Kramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar