måndag 13 maj 2013

Hemlighetsmakeri

I flera månader har jag hållet på med ett litet hemlighetsmakeri och i fredags var det äntligen dags att få avslöja allt för min man. Och jag är sämst i hela världen på att ljuga så att det här har gått vägen deet är helt fantastiskt.

Mannen var helt inställd på att åka till Nynäshamn med grabbarna på en golfhelg, vad han inte visste var att jag bokat en resa till New York. Och lägligt nog ;) så ville svärpäronen låna barnen över helgen så för första gången någonsin är dom borta från oss båda. Himla märklig känsla när vi skjutsade dom till Nynäs och Gotlandsbåten. Jag ville ju bara krama om dom och säga att jag skulle sakna dom massor men så ville jag inte ge dom den känslan så det var bara att försöka vinka av dom så glatt det gick och önska dom en trevlig  resa, att dom skulle ha det så himla kul nu och att vi snart ses igen. Åh Phu. (alltså jag vet ju att dom lever loppan på öjn .. Det är bara jag som har NOLL vana av att lämna bort mina små hjärtegryn..)

Väl hemma på torsdag kväll när mannen skulle börja packa till sin golfresa så fick han ett brev med en ny packningslista av mig. Han fattade ingenting.. Men han blev superglad för att vi skulle åka iväg (tur var väl det ;) Jag sparade dock lite på resmålet. Så han packade för en weekend och tyckte väl det var lite märkligt att han skulle ha resväska, han kunde väl lika gärna packa ner allt i en mindre väska.. Väl på Arlanda fick han kolla vilken flight som gick 10.25.

New York!!

Det var en syn för gudarna - Gud så kul, han fick ju inte ihop allt med det lilla han visste.. Hur 17 kunde man åka till NY över en helg? Det han inte visst var ju att jag tagit ledigt åt honom. Jobbet och barnen skall vara med farmor & farfar några dagar till. Så han gick runt på Arlanda med ett fånigt leende i någon form av chock :-)

Men nu är vi här, resan gick bra och vi bor fantastiskt fint på Hotel Gansevoort i Meetpacking District. Vi shoppar, äter & dricker gott. Ja och så turistar vi såklart. Det är så himla lyxig & mysigt att få resa på tumanhand! Det borde man göra minst en gång om året, jag en tanke om att vi skall åka en weekend själva varje år... Vore  det inte mysigt så säg?!

Men det går ingen nöd på oss iallafall, vårt största problem är att vi vaknar tidigt och blir trötta tidigt. Inte riktigt vad vi är vana med om man säger så.. Ja och andar problem på vår i-lands lista är:
- hur får vi hem allt vi shoppat?
- mannen lämnade alla rakgrejer hemma, fast det är ju bara han so m tycker att det är ett problem. Vad gör väl det med lite skägg?


Puss Fru B




Puss
Fru B.

4 kommentarer:

  1. Så största problemet är att Patrik glömt rakgrejerna hemma? Fokus nu Patrik, fokus!
    Att få hem grejerna löser sig alltid, finns sjukt mycket resväskor att köpa på Manhattan! :)
    / Marta

    SvaraRadera
  2. Så himla kul att ni kom iväg.Det har inte gått nöd på barnen.Visst en lite kommentar om saknad men inte värre än att det gick att prata bort;)
    Stor kram till er o hoppas ni hinner sova bort jetleggen innan det ät tillbaka till verkligheten imorrn.//Malin

    SvaraRadera
  3. Mmm NY är ju helt fantastiskt man vill ju bara genast åka tillbaka när man kommit hem! Kram på er / v.s.

    SvaraRadera
  4. Helt klart mer weekendresor åt trötta småbarnsföräldrar. Nog för att NY kanske inte råder bot på tröttheten riktigt (jetlag) men nog fasen är upplevelsen värd det x 100.

    Vill oxå!!!!

    Häftigt att du överraskade sådär! Galet nöjd man skulle vara. Tummen upp på den!

    Kram
    Anna B.

    SvaraRadera