fredag 17 maj 2013

New York - första kvällen


Pastis

Det blev ju mycket resa första dagen från att man lämnar hemmet tills det att man faktiskt sitter på en restaurang over there och äter middag. Men middagen inmundigades på restaurang Pastis som lägligt nog låg rakt över gatan från vårt hotell. Lite franskt & precis i min stil. Jag är ju lite nördig, jag går ju igång på ALT, inredning, stil, porslin, menyer, bestick, glas.. ja och så maten såklart. (men om ni blir serverad rödvin i ett vanligt dricksglas hos oss nästa gång då beror det förmodligen att så gjorde dom på Pastis, och det var ganska trevligt faktiskt)

För mig är ett restaurangbesök så himla mycket mer än bara en måltid. Jag verkligen älskar hela grejen med att äta på ett schysst ställe - det behöver inte alls vara dyrt - men schysst, gott  & rätt stämning. Och det hade Pastis. Mycket gott & trevligt, men dessa 2 trötta själar delade en karaff vin och sen gick ögonen i kors och vi begav oss mot hotellet igen för lite sömn..


Min kudde.
Här sov jag gott. Åh så gott.

fortsättning följer..

2 kommentarer:

  1. Du har sååååå rätt! Omgivningen gör & påverkar oss mycket. Tänk bara, Feng Shu.

    Du vet när jag fyndade en hel del på iitalla-outlet i Örsa i januari...! Det var dagen efter min födelsedag o jag hade en kompis med mig. Hon ville så bjuda mig på lunch. Men seriöst. Örsundsbro? Vi hamnade på deras typ enda place tror de även hade pizza. Men så fort jag klev in där så bara "NÄEEE". Men what to do led två hungriga gnälliga bebisar i släptåg. Tog nån dagens pasta med räkor & curry. Nä men fy. Jag mår illa bara jag tänker på det. Haha. Supergulligt av min vän men vi skrattar än åt det sjabbigaste place vi sett...typ.

    Nu ska jag sätta fart. Ska hinna med tåget om en timme in till staaaaaaan! Gör lite egentid. Lyx!!

    Kram
    Anna

    SvaraRadera
  2. Hej! Var har du tagit vägen?

    SvaraRadera