tisdag 6 juli 2010

Den perfekta kunden?

Med fast beslutsamhet packade jag in barnen i bilen och åkte idag.

Det ska gå, det ska gå, det SKA gå.

Vi började med lite lunch och sen påbörjades projekt "söva barn". Dom var inte det minsta intresserade av det, lätt stressad och med insikten att jag har 17 minuter på mig började jag rulla vagn, över kullerstenar, skumpa, bumpa, vyssa, vagga, fram & tillbaka och fram & tillbaka igen. Inte gå förbi något som är roligt, spännande eller intressant.
Gå, gå, gå. Sov nu då, soooooov, sooooooov. Kom igen.

Så somnade dom. 11:57.
HALLELUJA!

Så drömkunden checkade in på Bobbys (ja jag måste ju ge dom en andra chans) informerade frisören att terroristerna i dubbelvagnen var mina och att jag var sjukt missnöjd sist och att den här gången har jag ingen tid att komma tillbaka så nu måste hon klippa bra. Stackars tjej, jag såg att hon blev lätt stressad... men sen körde hon på.

Henry vaknade efter en stund men nöjde sig med att sitta i vagnen - Thank God! Sen vaknade Alice men hon satt också kvar yrvaken i vagnen. Så jag blev klippt! Det gick :-)

Mannen bredvid hade också sina två barn med sig, men dom var typ 8 & 9 år och satt med varsitt dataspel i handen.. Hm, det är alltså så man ska göra! Det ska jag också ta med nästa gång ;)



Ja & sen mötte vi upp Caroline och hennes små, Oliver & Mollie, för en fika på Massagotti. Ett smärre kaos men mycket trevligt! Efter det blev det shopping och vips hade vi varit där i 5 timmar och tro mig eller ej men det gick bättre att vara i ett shoppingcenter en hel dag med barnen än att vara hemma.

Vad ska jag dra för slutsats av det? Att dom har det i blodet?
Mera fika & shopping helt enkelt. Kanon, jag känner redan att det kan jag leva med.

Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar