fredag 30 november 2012

X-mas feeling.

Utanför fönstret singlar stora vackra fluffiga snöflingor ner. Marken är vit, preciiiiiis som jag vill ha det! Men ändå har jag ingen riktig X-mas feeling. Jag älskar ju verkligen den här årstiden men jag tror det får växa sig på i år. Jag började iallafall lite smått igår när jag hade förmånen att besöka både House Doctor &ROOM. Lucky me lixom!!

Jag fick med mig två stora kassar med bla en ny adventsljusstake hem som kommer bli superfin på sin plats, sen blev det även lite små vita rådjur & hjortar och dom är så söta att jag smälter! Men jag tror det kommer finnas 2 personer till som faller för dom djuren, så att tro att dom skall stå fint i någon form av arrangemang är nog lite väl optimistiskt.

Årets första lilla gran klippte jag på hötorget och lite granris också (jag hinner ju aldrig åka till någon skog..). Men nu är det uppstyrning till söndag.. julstjärnor skall inventeras/införskaffas och sättas upp i fönstrena. Lite trixigt bara att jag måste fixa nya gardinstänger och gardiner också nu efter att vi bytt klart alla fönster.
Men men, det är ju ett ilandsproblem ;)


Den vackra bilden är lånad från senaste nummret av LANTLIV.

Bilden ovan blev jag alldeles kär i när jag bläddrade igenom nya nummret av Lantliv igår.
Är det inte fantastiskt vackert med massa pappersstjärnor i ett & samma fönster? Det tycker iallafall jag!
Så nu skall jag åka på "stjärn-jakt". Någon som har tips på vart jag hittar fina vita stjärnor?
Jag har hört & läst att Rusta (av alla ställen) kan skrälla till och leverera fint julpynt.. tänk om jag kunde ha sån tur att det även finns vita fina stjärnor där..

Kram på er alla & lycka till med adventspyntandet.
Lina 

1 kommentar:

  1. Jättefint med många stjärnor. Så kanske man ska göra i vårt gigantiska vardagsrumsfönster ut mot gatan..lite inynsskydd samtidigt.
    Ha en trevlig adventshelg!

    Kram Madde

    SvaraRadera