torsdag 29 oktober 2009

T som i Torsdag


Trevligt..
..att få hälsa på Jocke, Vonna, Minna och lilla nytillskottet Leah idag!! Vi har lunchat, fika & babblat. Jag hade även förmånen att få gå till "frisören Minna", det var kanon - jag fick sitta på en barnstol och hon pillade med mitt hår (eller vänta hon klippte, färgade och satte upp det ) och det kostade ingenting. Tänk när Alice blir lite större då ska vi leka frisör varje dag! Lilla Leah var en pytteliten prinsessa, fast hon är en månad så är hon mindre än vad båda mina barn var när dom föddes. Henry såg ut som en riktig sumobebis bredvid henne ;)
Det var riktigt mysigt att få hålla i en sån liten sötnos!

Tråkigt...
att R.O.O.M gått i KK och kanske tråkigast av allt att jag missade deras stora utförsäljning idag. 50% på allt..
när jag fick reda på det igår så surade jag ett bra tag ;) Men nu såg jag att de har varit TOTALY CRAZY där, folk hade gått "man ur huse" (elr vad 17 heter det?) för att göra fynd.. kanske lika bra att jag inte var där trots allt!


Tröst..
... eftersom jag var såååååå ledsen att jag missade utförsäljningen så passade jag på att trösta mig genom att skämma bort Henry lite. Han har en kanonfin MOLO fleeceoverall som han fått av Eric & Lina tidigare men nu växer ju sorken så det knakar och det är bara en tidsfråga innan han inte kan ha den så nu har jag köpt en ny. Jag resonerade länge & väl med mig själv innan jag slog till, Patrik suckade och tycker jag är hopplös.. men den är såååå fin och framförallt väldigt varm & gosig! Jag brukar inte kosta på barnen märkeskläder eftersom dom växer så fort men nu kunde jag helt enkelt inte låta bli ;)
På tal om att skämma bort barnen så kom barnens farmor hem med den mest ljuvliga åkpåsen i lammskinn från Yllet idag. Den är alldeles underbar och jag vågar inte ens fundera på vad den kostar... Men det verkar väl ändå oförskämt att inte ta emot en present? Så tack söta rara farmor den är alldeles underbar och kommer komma till stor användning!


Tokungar..
.. se ni här! Kusinerna Alice & Melker har röjt järnet här ikväll. Så himla roligt att se, Alice blev alldeles till sig när Melker and family kom hit så hon visste knappt hur hon skulle bete sig.


Så det har verkligen varit en toppendag, om man bortser från utförsäljningen då, och dagen avslutades med en riktigt god middag med lax & vin!

Kramis L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar