måndag 10 maj 2010

8 månader

I onsdags blev Henry 8 månader. Stopp Hallååå, vad fort det går. Ska det verkligen gå så här fort? Men det är en härlig ålder han befinner sig i. Vi var till BVC i torsdags och tog vikt & längd och pratade lite, BVC-tanten tyckte att Henry var väldigt aktiv & social.

Vikt: 10,2 kg
Längd: 74 cm

Det var inget som kom som någon direkt överraskning, jag tycker både han är tung och att alla kläder är för små. Han drar 80/86 i kläder nu - helt galet. Han e stor. Och så himla söt. Vet ni, han har valkar PÅ knäskålarna... Det har jag då aldrig sett någon som har. Möjligen någon överviktig tant som inte förstår bättre än att ha vadlång kjol men det räknas inte riktigt i den här kategorien.

Jag konsulterade min nya BVC-tant om Henrys sömn. För om ärligheten ska fram så funkar det inte speciellt bra. Men jag har hela tiden trott att det SNART ska ordna upp sig, bara han blir frisk... men nu var det ett tag sedan sjukdomarna började (i november) och han sover fortfarande inte speciellt bra. BVC tyckte att han skall ha ett eget rum och nekas bröstet på nätterna. Innerst inne vet jag också att det är så man får gå tillväga.. men det känns så grymt. Och förresten så finns inget "eget rum" till honom på övervåningen. Men vi får väl hitta på någon alternativ lösning bara han blir frisk.

Frisk, det är som vanligt där skon klämmer. Nu har han varit febrig & ledsen hela helgen Jag var helt övertygad om att han fått en ny öroninflammation. Sen blev han jättedålig i luftrören igår, fick svårt att andas & det riktigt gurglar i hela bröstet. Stackars STACKARS lilla plutt skrutt.

Så idag har vi varit till Vårdcentralen. Där är vi numera "hej & tjena" med dom flesta.. är det bra?

Doktorn sa att det inte var någon solklar öroninflammation men det var heller inte helt bra i öronen och trots att han låter som en kvävd skördetröska när han andas så tyckte han att Henry såg så pigg ut och att det berömda "allmäntillståndet" var bra. Det där blir jag tokig på! Då har han varit ledsen och haft ont hela helgen men sen blir han så till sig när vi kommer till doktorn att han bara spexar & flirtar.. Suck. Tänk om han kunde grina lite där istället. Men icke. Sociala Ture. Jorå.

Men jag vill heller inte köra i honom en massa antibiotika i onödan. Nåväl. Vi fick lite Molipect utskrivet & så får vi köra järnet med hans astmamedicin & hoppas han blir bättre.

kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar