söndag 5 december 2010

2 advent

Idag har vi tänt det 2a ljuset & julen närmar sig med stormsteg. Den här helgen har vi varit produktiva tycker jag, jag betar sakta men säkert av min låååånga todo-lista.


I fredags hejade vi på Olle men det räckte tyvärr inte till Globen för honom. Jag tyckte lite synd om honom för det kändes så uppgjort på förhand vilka TV-produktionen ville se i Globen. Minna & Jay fick världskända låtar med stor showpotential & Olle, ja va fick han egentligen? En skitlåt som inte alls passade honom. Trist.


I lördags var vi till Enköping till mor & far för att hämta ett "linneskåp". Fast jag proppar det fullt med glas & porslin istället för linne. Det verkar inte bättre än att jag är en riktig samlare.. Sen var vi iväg & köpte en dubbelsäng (till våra gäster) på kvällen OCH jag sålde 2 ljusstakar på Blocket.


Jag kände mig väldigt nöjd med mig själv, jag jobbar verkligen på att göra mig av med saker jag inte använder just nu. Men det är inte lätt ska ni veta. Men 2 ljusstakar fick iallafall ben & flyttade till Göteborg. Jag har även lyckats fylla ännu en flyttkartong med glas & porslin till Erikshjälpen. Så vi betar av dom nu, kartong för kartong. Men ännu så är dom inte slut.. Hur mycket kan man samla på sig lixom?



Kände mig nästan som en tant när vi satte upp julgardiner köket..
.. men det blev ganska mysigt, faktiskt.



Och blommorna bidrar också till julstämning här hemma!

Min mor & far följde med oss hem igår & stannade även kvar & invigde den nya dubbelsängen. Vilket var toppen för oss för då kunde vi pyssla lite idag också! Och så var det himla trevligt också. Sen kom Tessan & Juno på besök på eftermiddagen Jag gjorde söndagsgryta och sen fick jag såååå dåligt samvete att jag inte bakat några lussebullar än. Det verkar ju som alla gjort det för länge sen! Så när barnen lagt sig så tog jag fram min trogna assistent...



Bullarna blev smarriga men alldeles för stora! Att jag aldrig lär mig. Samma visa varje år.
Men dom var goda iallafall!

Och nu är jag såååå trött, natti natti

/L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar