torsdag 28 april 2011

loppis freak?



Jag vill gå på loppis. Jag hinner aldrig det numera. Det närmsta loppis jag kommit var ett quick-stopp på en loppis på väg hem från jobbet en gång innan påsk. Då hittade jag den här soppterrinen, visst var den fin?


Jag kännde direkt att jag måste ta hand om denna vackra pjäs. Men vad jag skulle ha den till var väldigt oklart just då. Jag fick den för en hundring och såg att dom sålde en nu på nätet för 79 euro (den hade också lagat knoppen) så något överpris har jag då inte betalt.


Det är en Tokio från Gefle. Tror den är ganska gammal. Skulle tippa på förstahalvan av förra seklet iallafall. Knoppen hade gått av på locket men den låg med i skålen så den fick bli en liten dekoration i mitt lilla påskarrangemang.


Undra just vart den här soppterrinen bott förut? Undra om frun som ägde den såg framför sig att en vacker dag då kommer det serveras påskliljor i min finservis...


undra.


/L.

1 kommentar:

  1. Jättesnygg så jag förstår att du föll för den :)

    Trevlig helg!

    Kram Madde

    SvaraRadera