söndag 1 maj 2011

Valborgshelg

Tjingeling,

har ni haft en fin Valborg? Blev det brasa & "vintern rasat.."?

Traditionsfashist som jag är så älskar jag så klart allt sånt! Vi fick tyvärr ingen kör men dock en brasa & ett tivoli. Så det får bli fyra brasor av fem möjliga. Alice tyckte det var jättekul att åka karusell men lillsorken däremot han ville liksom åka, eller sitta i karusellen men så fort den började gå så var det stora krokodiltårar.. stackarn.

Vi grillade traditionsenligt med de 3 "B"na. Riktigt trevligt, aftonen inleddes med en sjukt god drink och avslutades med en irish coffee. Och allt däremellan kommenteras ej ;)
Det blev en ganska sen afton och barnen hängde i in i det sista så vi fick en ordentlig sovmorgon idag. Jag törs knappt säga det högt (med risk för att få bajsbrev av andra småbarnsföräldrar) men vi gick upp kl.10. halleluja!

Sen blev det en spontantripp till ett fantastiskt trevligt ställe med Fru B.


Ulriksdals Slottsträdgård.


Gud så mycket fint. Tur för mig att det var riktigt kyligt annars hade jag kunnat strosa runt i timmar.. Men jag måste åka dit igen. Snart. Ska bara tänka till liiiite innan.





Men även om jag är lite klok ibland så blev det så klart liiiiite shoppat idag också.


Färska örter, lite piff & sättpotatis. Så nu ligger dom och solar sig här inne och jag är sjukt förväntansfull.. Kände mig som en sann "city-brud" när jag skulle köpa min lilla säck potatis & han i kassan slängde sig med den ena trädgårdstermen mer avancerad än den andra.. Tur att jag fick instruktioner på ett papper också, jag säger bara det.



Sen lagade jag en tomatsås och bakade pizza till mina älsklingar.


Att göra egen pizza & tomatsås är kärlek tycker jag.
Inte för att det på något sätt är svårt men det är ändå kärlek.




Hoppas ni haft en toppen helg!

Kram Lina



ps. Patrik har köpt en lekstuga. Vilken överraskning! Tänk att dom verkligen ska få en alldeles egen lekstuga!! Den kommer i veckan sen skall den monteras & målas. Undra vilken färg lekstugan ska ha förresten.. Men jag tänker så klart mest på att sy gardiner ;)








2 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt med lekstuga. Jag älskade vår lekstuga när jag var liten. Hade min första loppis i den, men jag blev nervös när det kom folk så Jakob fick sälja;)

    Vi hade en härlig helg. Inleddes med 30-partaj vid ovannämnda.....herrejisses, rund under fötterna är bara förnamnet men shiiiiit vad kul det var. Efter att ha överlevt lördagen så var vi bjudna på middag vid Siv o Mats som var nere över helgen. De bjöd på en ljuvlig Mälargös. Gott vin och trevligt sällskap! I söndags planterade jag lite ute i trädgården och planerade inför vår lilla stensättning som vi ska ha vid perennrabatten....jag vill ha mitt morgonkaffe där!

    Puss på er!/Malin

    SvaraRadera
  2. Malin, din sötnos! Tur att du hade kusin Jacob till hjälp då :-)

    Låter som en fantastisk helg! Ångrar djupt att vi missade festen.. Alldeles för få urflippade fester nu för tiden.

    Mysigt med trädgårdspyssel också - hoppas det blir fint!

    Kram

    SvaraRadera