söndag 11 december 2011

3e ljuset är tänt.

Nu är vi friska, ja eller inte magsjuka iallafall. Däremot lite host & harkel men men..

Helgen har varit bra och bjöd bla på Glöggmingel i Villa TT söder om stan.
Fru TT bjöd på en gudomligt god sockerkaka som jag krävt att få receptet på :-)

På väg hem från minglet så ville barnen så gärna äta på restaurang.
Åh vad mysigt tänkte jag & började genast klura på vart vi skulle kunna äta.
Då hör man från baksätet, "jag vill ha hamburgare" & "jag vill ha kepschup, pommfritt & kycklingbitar"... Jaha ja, så mycket för restaurang.
Men efter mycket tjat så gav mamman & pappan vika,
det blev ett besök på Gyllene måsen för barnen.


Mannen & jag åt middag hemma, kl.22.
Helt galet -(vem står & steker entrecote mitt i natten?) Men gott.

Sen så blev det ju även söndag...



Så här glad blir man när 3e ljuset är tänt..



Den här dagen bjöd bla annat på pepparkaksbak..


Lilla Bagarmästaren



Full koncentration


Pepparkakorna blev väldigt goda & barnen åt stolta med god aptit.

Alice tog även med några & bjöd sin kompis Klara på några stycken.


Sen var det inte så mycket kvar av dagen men lite till hann vi med.

Jag har ääääntligen bonat golven i köket -halleluja!
Och vi har varit och hämtat en adventsgran & köpt en ljusslinga till den
(nu ska den bara upp också) & jag hann tom "klippa" några julklappar i farten -hurra!
Det är sjukt så effektiv man är nu för tiden, det som nu tog mig 20 minuter skulle för 5 år sedan tagit en halv dag.. Men då ingick ju lite flanerande & några trevliga kaféer i shoppingen också.


Men nu blir det tack & godnatt!
Veckan kommer att gå i en hisklig fart men sen vankas en riktigt
rolig helg med fullspäckat schema. Det ser vi fram emot.


Kram

Lina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar