tisdag 13 december 2011

Luciatåg & bakläxa.

Har ni sett något fint luciafirande idag?

Det har inte jag -om man bortser från en liten grupp som stod & skrålade på Götgatsbacken idag i lunchtid.. men dom såg ju nästan ut som dom tiggde pengar och sen blev jag även översprungen av någon form av luciatåg på NK idag också. Men bortsett från det så försöker jag hålla mig borta från Luciatåg - vuxenluciatåg.

Förra årets luciatåg på jobbet var en hemsk upplevelse, det var en vuxen mixkör på ca 10 falsksjungande personer (note: om jag hör det så är det riktigt illa) det toppar dom sedan med några korpulänta män med ostrukna lucialinnen som slutade mitt på deras bleka, håriga vader.. och tubsockor till det. GAHHHH!!!!
Lussebullen fastnade i halsen och i år hoppade jag helt sonika över företagets lilla luciafirande.

Jag föredrar att titta på luciatåg med barn, dom är iallafall söta i sina lucialinnen och om dom sjunger lite falskt så är det bara gulligt! Våra barn fick ju inte ha luciatåg på deras dagis men den lilla lussekör dom bjöd på förra veckan var ju bara sååå söt. Pluttisarna.

Annars har jag ngon form av kvällsbakningstema denna vecka. Igår bakade jag gudomliga kanelhjärtan (dom e fasiken riktigt goda om jag får säga det själv) och så trodde jag att jag skulle kunna svänga ihop en lakritskola samtidigt som jag gjorde lite annat men sörni det gick inte fick jag erfara. Det blev bara skit. Eller det ser ju fint ut men om någon skulle sätta tänderna i den kolan riskerar jag en dyr tandläkarräkning. Gör om gör rätt.

Så ikväll har jag lärt min läxa och försöker begränsa mig lite (läs: inte baka, göra kola, fika med mannen, pyssla, surfa etc samtidigt). Så ikväll bakar jag endast Saffransbiscotti. Busenkelt. Perfekt!

Undra vad jag skall baka imorgon, några förslag?
Kanske dags att göra kola iofs..

Kram
Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar