tisdag 24 april 2012

flower power

Våren är på ingång och det är något alldeles magiskt med den här årstiden. Det börjar liksom klia fingrarna - gröna or not - det kliar. Jag vill bara omge mig av massa fina blommor och nu hoppas jag att frostnätterna är över så man kan köpa något roligare än penseér..  och altanen är ju också klar nu så det är bara att sätta igång att piffa!

Jag var på Svenskt Tenn förra veckan (skräll, jag vet) och dom har fått in såååå fina krukor i glaserad lera.. och till dom små fat i mässing. Inte tokigt alls. Inte tokigt alls. Tyvärr var alla små och mittemellan storlekar slut så jag fått nöja mig med att drömma. Men vem vet, nästa gång kanske dom finns!

Och idag gjorde jag ett quickstop på Regeringsgatans blommor... åh detta paradis..  det är en riktig blom-affär, en sån som man vill köpa allt i. Vackra blommor, vackra krukor, inspirerande... inte som att gå på Plantagen (fy f*n) lyckades få med mig en liten uteblomma (som jag redan glömt namnet på) till barnens utemöbel och en Myrten i kruka. Känner mig mycket nöjd (över Myrten alltså, tycker dom e så fina).

Och jag känner att denna dag måste gått i blommornas tecken när tom Bosse Rappne lyckas locka fram känslan av att vilja så egna blommor... men nån måtta får det nog vara. Jag tror det får bli ett besök hos honom på Ulriksdahl istället - har en känsla av att han är bättre på att driva upp plantor än vad jag är. Känner även att jag skulle behöva lite guidning vad jag skall hitta på ute i trädgården nu också, men det kan man ju inte åka dit en löningslördag och fråga....

Kram Lina


ps. inspirationsbild lånad från Svenskt Tenns hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar