onsdag 21 november 2012

Hippifamiljen goes charter!

Vi är på plats och har det toppen! Hotellet är superfint och ligger precis vid havet. Vi är 8 vuxna och 4 barn (perfekt alltså ;) och vi håller nu på att lära oss allt om solresecharter och all inklusive..

Vi får nog anse den första dagen som en dag av lärdom. Schemat blev man ju alldeles sönderstressad av så det får bli som det blir. På förmiddagen gick vi till den lokala marknaden och sen blev det poolhäng för resten. Underbart! Men vi insåg så smått att det var dags att gå hem när vi fortfarande strosade runt vid poolen, drack lite öl & drinkar, och då började övriga gäster bänka sig för middag (och dom som inte var där fysiskt dom hade naturligtvis strött ut halva bohaget över de bord som dom önskade sitta vid...) Så vi gick också hem. När vi glada ihågen rullade in till restaurangen insåg vi att den stängde en halvtimme senare.. Learning by doing således. Men vi hade en jätte trevligt kväll, mat & dryck smakar fint och hotellet bjöd på en riktigt bra rockshow kvällen till ära. Det här övervägde jag att inte berätta för er men bloggen är ju ganska så transparent så okej, hippifamiljen satt också bänkade med övriga Svenne banan och tittade på kvällens show. Svägerskan fick mick upptryckt under hakan och sjöng för allt vad kjoltyget var värt. Braaaaaa Malin!!! Så osvenskt. Så befriande härligt på svensk charter. ;)

Vi tog lärdom igår, idag har vi lite bättre koll på tiderna. Gårdagens drink var Mojitos - halleluuuuja så goda dom var! Idag satsar vi på strawberry daiquiris (har hört från säkra källor att dom e lika grymma dom)

Nä nu ska jag väcka hjärtegrynen och gå till poolen igen!