söndag 7 april 2013

Hej, hallå där!


- har ni haft en bra helg? Vi har bara varit sjuka som sagt var men om man borser från två små sjuka barn så har det varit en mysig helg där kuddar & filtar mest flyttats runt, runt, runt i vardagsrummet. Men att skryta med bra sömn med 2 små febersjuklingar med täppta näsor & rethosta i sängen.. ja. det blir ju sådääär.

Men jag gjorde Pulled Pork i allafall, på nästan 1,4 kilo fläskkarré. Det blev lite väl mycket för oss så jag fick ringa in lite förstärkning: så vi fick en mysig lördagsmiddag trots sjukläget. Det var makens lillebror & tjej som komförbi så dom små var ju överlyckliga! Och vi me såklart!
Hoppas bara att Simon (ja och Hanna med för den delen)  inte fick allt för mycket träningsvärk efter att Henry tvingat dom att dansa till Gangnam style och alla melodifestival låtar om & om igen. he lööövs to dance! Ja Henry alltså. Jag tror ev Simon hade valt några andra låtar om han hade fått chansen.

Den största skrällen den här helgen måste dock vara att jag dammade av mina löparskor! Ja efter några tveksamma kostomläggningsförsök så har jag ju vetat att jag måste börja sprnga men jag har ju haft så himla många bra anledningar till varför det inte passat så bra att börja springa. Det är ju vinter, kallt, isigt & halt. Mörka kvällar och tid - ja gott om tid är det ont om.. osv.
Men igår klappade Henry mig på magen och sa: Mamma - har du en bebis i magen?
Det var droppen. Så när snöstormen dragit över idag tog jag mig en tur. Och det gick ändå över förväntan. Det finns hopp. :-)

Hoppas ni haft en fin helg!
Här fortsätter sjukstugan.

Kramis
Fru B.

2 kommentarer:

  1. Men sötnosen då. Sådana där kommenterar kan dock mina "sötnosar" också fälla ibland. Och nog tusan är det DÅ man inser att herreminjana, det är dags att ändra på nåt. Men som du, jag har också himlans bra anledningar till att inte snöra på mig skorna. ;)

    åter igen. superfin bild på dig detta!!!
    Ha en fin måndag! Själv är det mysbrallskoma...stora ungarna i plugget o jag, mannen o lillplutt (sover just nu) hemma idag. Gött!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du!!
      Och vilken himla skön måndag ni verkar haft.. :-)
      Kram Lina

      Radera