måndag 15 april 2013

veckan som gick..

Hej raringar,
hoppas ni haft en fin helg!

Känner att jag inte hinner skriva så mycket som jag kanske egentligen vill, veckan som gick försvann i en rasande fart. Barnen har ju varit hemma och varit sjuka i två veckor med feber och deras fantastiska pappa har tagit hand om dom och mamman har fått jobba. Är så tacksam för det! Men nu är barnen friska & dom premiärar med ett dagisbesök idag!

Jag var ute på lite roligheter i torsdags också, var bjuden på ett fantastiskt trevligt event i Absolut Vodkas showroom. Får berätta lite mer om de sen.

Och helgen inleddes med AW hos grannarna, det blev libanesisk mat, rosévins premiär, massa busiga ungar högt & lågt och tro det eller ej en hel del prat och skratt med dom vuxna. Sååå trevligt!! Känner mig lycklig som har så mycket trevliga grannar!!

Sen har vi haft svärisarna på besök och det är alltid lika trevligt, barnen älskar det och vi myser mest runt och äter mat & dricker vin. Ett litet besök på Erikshjälpen hann vi även med men inte lika stor fiskelycka som sist. Men dock, lite smått ;)

Och i söndags så var det lilla Vincent som hade namngivningsfest ute på Värmdö. Goa lilla A-barn, så exemplarisk. Ni skall få se några bilder på den lilla godingen också tänkte jag. Men inte nu.

Och idag har jag varit på vårdcentralen och tagit lite blodprov, och jag avskyyyyr det verkligen, den ena armen är lite sönderstucken sen jag var sjuk men den andra går fint att sticka i och hon är så fantastiskt duktig att sticka den lilla tanten som jobbar där. Det känns inte ens! Tänk om alla kunde lära sig sticka som henne så skulle jag slippa vara rädd för dom där nålarna.. Men idag ick det bra!! :-)

Stockholm bjuder på regn idag men jag var ändå glad att jag slapp skrapa rutorna - vårtecken!!
Och ikväll kommer mina kära fruar B på lite "the" (det brukar ofta bli vin men vi säger att vi skall ses på en kopp the, det låter ju lite bättre på en måndag lixom.)

Happy Monday!!!

Puss
fru B.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar