måndag 13 juni 2011

Alice flyttar hemifrån

Idag slutade Alices bästis på dagis. Klara. Söta lilla Klara. Dom har varit bästisar från första dagen och dom är så himla lika utseendemässigt med sina lockiga hår att dom andra föräldrarna inte kan se skillnad på dom.

Det känns verkligen jätte tråkigt att hon slutar men hennes familj har köpt ett hus på ett annat ställe så jag förstår ju att dom ska byta dagis. Men jag vet inte hur mycket Alice förstår.. jag har försökt att berätta för henne och idag hade jag köpt ett gosedjur som hon skulle ge till Klara i hejdå-present. Sen när jag kom för att hämta barnen så släpade Alice runt på någon gammal sliten snuttefilt. Då hade Klara gett Alice sin gamla snutte.. Alice fröken berättade om deras sista dag ihop och dom är så himla gulliga att både Maggan & jag höll på att börja gråta. (herregud!)

Sen när vi kom hem så satt Alice vid köksbordet och funderade lite så sa hon lite kavat:

-Mamma, jag ska flytta
-Jaha, ska du.. vart ska du flytta då?
- Till mormor & morfar. På onsdag!
- jaha, ska du det
- Ja, det ska jag! Men först ska Klara flytta. Sen ska jag också flytta.

sötfia.

puss
Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar