onsdag 8 juni 2011

Mumy of the year.

Den här dagen slutade inte riktigt som jag planerat...


Hämtade barnen på dagis, knäppte fast Alice i sin bilbarnstol, stängde hennes dörr, satte fast Henry i sin stol, stängde dörren.

DÅ slår det mig - Henry håller i bilnyckeln!


Och i samma sekund jag skall öppna hans dörr så lyckas han trycka på låsknappen... faaaaaaaaaaaaaaaaaan!


Båda barnen inlåsta, min handväska med husnycklar, mobiltelefon etc ligger i bilen. Bilen står mitt i solen och det är tryckande varmt. Jag försöker lirka med Henry att han skall trycka på "lås upp" på nyckeln men han lyckas inte, båda barnen gråter, klockan går och svetten rinner ner för ansikten på dom.



Ja vad skulle jag göra?






Några vänliga medmänniskor och en kofot senare så var bakrutan inslagen & barnen ute ur bilen. Genomsvettiga & ledsna. Stackarna..


Ja man känner sig ju inte direkt som väldens bästa mamma.


I natt skall ovädret dra in över Sverige & vi har ingen bakruta, grejt.

Lite plastsäckar för den kraschade rutan men dock..




Nåväl, jag har lärt mig en läxa.
Jag kommer aldrig låna ut bilnyckeln till barnen & heller inte parkera i solen.



/Mumy of the year.



2 kommentarer:

  1. Ångest!!! Kan förstå att du fick lätt panik och jag har lärt mig en läxa kan jag säga för jag har ofta lånat ut mina bilnycklar till ungarna.

    Kram Madde

    SvaraRadera
  2. Usch, jag hade fått panik så det heter duga. Fy vad läskigt. Tur att det ändå gick så bra som det gick.
    Här höll samma sak på att hända igår när Alex rymde och jag till sist hittade honom i vår bil. Han hade själv hämtat nycklarna, gått till parkeringen, låst upp bilen och hoppat in för att "köra"
    Gissa om jag blev glad?
    Kram

    SvaraRadera