tisdag 21 juni 2011

Midsommartips eftersökes!

Alice hjälper mig att dekorera matjestårtan på midsommarafton förra året..


Midsommar närmar sig med stormsteg & jag lääääääääääängtar massor efter att kliva på båten på fredag!!!


I år så är vi "bara" gäster, och värdparet är riktiga midsommarproffs så det känns superlyxigt & jättekul! Vi blir ett ordentligt gäng och jag skulle gärna vilja bidra med något i matväg så här tänkte jag försöka ta lite hjälp av er.


Vi åker nämligen hemifrån kl.05 på midsommaraftonsmorgon och kliver i land i Visby vid halv elva. Och här är ju utmaningen i "bidraget" vad jag än gör så måste det fixas dagen före midsommarafton och fraktas i en hel massa timmar..


Ni är ju så himla duktiga på att baka, fixa & laga mat allihopa & jag skulle bli jätteglad för lite tips här! Vad 17 ska jag hitta på? Det kan vara något till sillunchen eller till grillmiddagen. Jag klurade på om man kanske skulle kunna göra någon chutney eller liknande till grillningen..


Har du några tips?
Nått bra recept du vill dela med dig av?



Puss
/Lina

4 kommentarer:

  1. Vi har de senaste åren haft västerbottenpaj med vid lunchen, med gräddfil, rödlök och handskalade räkor! mmm vad gott det är!

    SvaraRadera
  2. Själv håller jag på att baka Brownies som det ska serveras jordgubbskompott och vispgrädde till..bra att förbereda, lätt att transportera och behöver inte stå kallt :).
    Annars ett tips är minicupcakes, alla gillar en liten chokladbit ;)

    Kram Madde

    SvaraRadera
  3. Jag gillar jordgubbar..speciellt till midsommar, så här blir det jordgubbspajer.

    Ses i helgen.
    Kram Sabina

    SvaraRadera
  4. Cheesecake kanske? Eller den kanske inte håller sig så bra? Tänkte en sån variat som man gräddar, och så har du på massa jordgubbar innan servering.
    Bakverk i alla dess former är ju annars ett säkert kort, både att göra, ta med och bjuda på :)
    Önskar er iaf en riktigt fin midsommar.
    Kram

    SvaraRadera