måndag 19 september 2011

ett överkast gjort av kärlek.

Just nu finns det så mycket fina stickade kuddar & plädar. Känns som det ultimata höstmyspiffet & jag skulle gärna ha något stickat här hemma.

Vilket får mig att tänka på min mormor, tänk om hon ännu var vid livet då hade hon stickat allt jag vela ha. Hon har gjort så mycket fint till mig genom åren, hon var så konstnärlig av sig och väldigt duktig på att väva, virka, sticka sy mm.. tänk om jag bara hade fått lite av det. Själv är jag imponerad av mig själv om jag lyckas sy ett par gardiner i enbart raksöm..
Men det är väl egentligen bara att inse, jag hinner ändå inte sticka en pläd även om jag så hade vart en fena på det.

Nej men nu skall jag gå & lägga mig.
Ta bort det fina överkastet som mormor virkat till mig och krypa till kojs. Det är förövrigt en gåta för mig hur man kan sticka ett överkast? Jag vet inte hur era små virkade grytlappar i syslöjden såg ut men hemligheten är ju att alla öglor eller vad det heter skall var alika stora och lika hårda.. Mmm just det. Kan inte minnas att jag kom hem med några vackra skapelser.

Men mormor hon virkade inte bara grytlappar utan även ett överkast till mig, till min dubbelsäng som jag skulle tippa på att det har måtten 2m x 2,30m och tro mig, det är helt perfekt. När mormor virkat alla längderna så satt morfar snällt bredvid och knöt ihop dom till ett överkast. Det är så mycket kärlek i det överkastet. Ingen inredningstrend i världen kan få mig att göra mig av med det - I love it!

puss & godnatt
/L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar