måndag 19 september 2011

piss, pendeltåg, planer & pluras kök

Vaknade imorse av:
-Maaaaaaaammmaaaaaaaaaaa
jag har kissat på mig.

Bara att hoppa upp, duscha av lilla hjärtegrynet och bädda ner henne i min säng. Gosa in henne i mitt täcke. Värma lite. Mysa lite. Ute regnade det och såg allmänt omysigt ut. Sen fick jag hämta lilla sömntutan och bädda ner även honom hos oss. Samma visa varje morgon, alla vill bara mysa - ingen vill gå upp.

Tänk så ljuvligt det är att bara mysa allihopa i sängen. Tänk om det ändå vore söndag varje morgon. Men sen inser ju tom jag att jag måste ta mitt ansvar och gå upp (även om det tar emot. jag undrar hur många gånger jag bara har lust att strunta i jobb & dagis & ligga kvar. Löka runt i mysbyxor och mysa med barnen hela dagen. Men sen kommer verkligheten ikapp och man hoppar i sin kostym).

Men idag blev det en ganska omysig start på dagen. Henry var såååå arg. Hans gummistövlar blev kvar på dagis i fredags och nu stod regnet som spön i backen.. och att låna Alice extra par ville han INTE. Han gick i foppatofflor. ja. jag väljer att inte säga något mer.

Lämna på dagis och sen mot pendeltåget (eftersom även bilen var kvar i stan sen i fredags). Jag var sen och fick rusa som en kalv på grönbete för att hinna till tåget. Som var knökfullt. Vi stod som packade sillar och det var helt vidrigt. Trångt. Blött. Varmt Fuktigt. FY. Det var 17 mer intimt än på ett "kvart i tre ragg" på Garbos.. fy fy fy. Jag var på riktigt dåligt humör efter den resan men som tur är så gick det över och resten av dagen flöt på!

Rundade av min kväll med att se på Pluras kök. Riktigt underhållande. Även om jag älskar Leila så är jag lite less på hennes tv-serier nu. Härligt med lite råare program!

Nu laddar jag för en späckad vecka, imorgon vankas tjejmiddag på stan och det skall bli så trevligt!! På onsdag har Patrik kvällsevent på jobbet och dagen efter det drar han iväg norröver på kickoff och kommer hem fredagkväll. Och då får vi besök av Lisa och sen på lördag kommer en annan familj hit på middag. Skulle tro att min söndag blir soffläge och hämtpizza ;) Känns så nu när jag skrev ner vad som skall ske innan dess iallafall, den som lever får se.

puss
/L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar