torsdag 20 oktober 2011

Den som har kiss i sängen behöver ingen väckaklocka.

Sjukstugan fortsätter, igår kväll var båda barnen febriga. Och febriga barn blir oroliga och sover dåligt så det slutade med att alla sov i vår säng. Vi sov huller om buller, skavfötters. Sen vaknade jag upp i en pöl av.. kiss. Och tänk så fort man vaknar då!
Då behövs ingen väckarklocka och tanken att "snoza" och sova lite till den finns inte.
Nej - upp & hoppa, duscha av alla & göra rent i sängen.

Idag är vi hemma i skift, jag är hemma till lunch & Patrik har kundbesök sen byter vi. Då får han vara hemma & jag åka till kund. Pussel. Bäst vore att vara hemma imorgon också men det passar så illa. Tänk att dessa sjukdagar alltid kommer olämpligt, fast när är det egentligen lämpligt att vara hemma en hel vecka?

Det är dagar som denna jag önskade att jag bodde i någon form av generationsboende på en stor gård. Mormor och mormors mor är alltid hemma. Mormor pysslar i köket och mormors mor sitter i kökssoffan och stickar. På spisen puttrar en gryta. Det springer runt massa katter och på gårdsplanen går några stolta pärlhöns & sprätter. En granne tittar förbi. Barnen sitter vid det stora köksbordet och ritar. Det serveras nybryggt kaffe, tjockmjölk och en nybakad sockerkaka med kardemumma som doftar ljuvligt...

Nej nu är det dags att sluta drömma och att göra klart min offert.

Kram
Lina

1 kommentar:

  1. Välkommen till Dalhem (där är det ju nästan ställt som i din dröm)! :)

    Krya på er!
    /Erika

    SvaraRadera