söndag 16 oktober 2011

En riktigt bra fredag blev det!

Alice & Henry på väg till teatern, Alfons & Trollkarlen på Intiman.




Jag hade ju så himla flyt att jag återigen vann 4 biljetter till en barnteater,
och tro mig - det är inte för att jag är så bra på att skriva motiveringar!




Men det var mysigt att få ta med små grynen och deras gudmor på teater.
Dom tyckte det var väldigt spännande och satt som små ljus under
hela föreställningen som var en timme lång.




Men Alice sa direkt när det började:
"Men mamma - det där är inte Alfons Åberg! "
...och det hade hon väl kanske rätt i, för Alfons är ju tecknad..




Efter föreställningen så tänkte jag att vi skulle gå på café men det var det ingen
som ville hänga med på, förutom Tessan då möjligen.
Alice & Henry ville hem och äta mjölk & bulle i köket. Sagt & gjort.




Sen åkte vi till Enköping!
Jag skulle på SPA med mina gamla tjejkompisar hemma hos Tina i Kungsåra
& barnen skulle vara hos mormor & morfar.





Tina hade ordnat en alldeles fantastisk kväll för oss med 3 rättersmiddag och det var så vackert dukat & piffat överallt & sen överaskade hon oss med att ha ordnat med handdukar & badrockar åt oss alla. Hon hade helt enkelt fixat det så bra att vi kommer aldrig vilja åka på något "riktigt Spa" igen, det här får helt enkelt bli en tradition.




Tack för en härlig fredag (som gick alldeles för fort) tjejer!




Kram

Lina



Ps. Therese, jag lånade din bild - det var så kul at alla var med! :-)

2 kommentarer:

  1. Nej vem behöver åka iväg på spa när vi har vårt eget privata, som dessutom är hundra gånger bättre!
    Klart du fick låna bilden :)
    Vi måste försöka arrangera en bra bild första advent.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Supercoola kids! Puss&kram till dem, Fru S.

    SvaraRadera