måndag 10 oktober 2011

Godmorgon Måndag!

Tänk att måndag morgon alltid skall vara så segstartad.. ingen vill gå upp, alla kläder & grejer tycks fått fötter, allt går långsamt & trafiken är hemsk. Kan vi inte bara bestämma att vi förlänger söndagen med en dag & helt enkelt hopppar över måndagar?

Helgen passerade med blandade känslor, störst av allt var så klart att morfar lämnade oss.
Så sorgligt. Men skönt för honom.

Sen har vi haft vänner från öjn hos oss hela helgen och det har mitt i all sorg varit så mysigt. Dom är så härliga & barnen har haft massa skoj tillsammans. Fullt ös på dagarna med lekland & badhus och sedan lite lugnare på kvällarna med mat, vin & soffmys.

Sen blev det inte många knop gjorda den kvällen. Jag skulle egentligen åkt in på stan på en tjejmiddag som jag verkligen sett farm emot men jag var såå trött när kvällen väl kom att jag kunde inte uppbringa någon energi till det. Jag tog ett vuxet beslut och spenderade kvällen i soffan. Tråkigt & lite olikt mig men välbehövligt.

Nu skall jag djupdyka i en hemsk upphandling. Så det blir fulltös på jobbfronten den här veckan men på fredag skall jag vara ledig med hjärtegrynen och då skall vi gå på teater på dagen, Alfons på Intiman. Ska bli jättemyyyyys!

Kram på er
/Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar