söndag 16 oktober 2011

Mats i himlaspelet?

Alltså nu var vi här igen, Henry.. och hans frilla.
Han är ju lite långhårig men jag (den opartiska modern) tycker han e jättefin i långt hår.

Så i fredags kom en okänd granne förbi och presenterade sig. Jag hade precis plockat ur en sovande liten Henry ur bilen så jag hade honom i famnen..

Varpå kvinna säger - ja och så har ni 2 små tjejer också..
Den här gången kunde jag inte göra som Patrik gjorde på restaurangen sist (höll god min & lät elendet till servitrasa tro att Henry var en tjej) för om vi nu bor grannar känns det som man får lova att säga som det är, kan lätt bli lite märkligt annars.
Jag: Njae, vi har en tjej - Alice, och det här är Henry!
Det blev ingen större grej av det hela som tur var.

Dagen efter frågade jag mamma om hon kunde klippa till Henrys lugg lite granna då den hänger (hängde) i ögonen. Så det gjorde hon - och nu ser han ut som... Mats i himlaspelet. Kraken, och han som skall fotograferas på lördag.. Nåja, jag får väl dra i lite vax i luggen & dra den åt sidan så blir det nog bra. Eller trycka på han en mössa kanske!

Det löser sig.

Kram & Godnatt
/Lina

ps. Det här med Mats i Himlaspelet kan nog vara någon form av dalmas-skämt så ni som inte har kolla på himlaspelet kan ju alltid googla så kommer ni också att förstå. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar