söndag 13 november 2011

Söndagskram & julbestyr

En stor söndagskram till er alla!
Hoppas ni haft en härlig helg och firat alla pappor i er närhet idag.
Jag har firat mina barns pappa och min egen med lite presenter & god mat.

Vi har mest tagit det lugnt i helgen & jag har redan börjat smyga in lite "jul" här hemma. Absolut inga tomtar men jag har tagit fram lite saker om hör adventstiden till, tex de fina zinkhusen jag köpte på Koffert. Och så har jag bytt ut vår stora tavla i matsalen mot en vacker vintertavla. I love it! Men jag tror jag är ensam om det för ingen förstod varför jag ville ha den när makens farföräldrars hem skulle fördelas. Men jag är jätteglad för den! Ramen är sliten som sjutton & hänger knappt ihop men det gör inget, den är så stämningsfull & fin ändå.
Maken var inte så imponerad men han vänjer sig, det brukar han göra ;)

Och förra helgen ringde en väninna som var på loppisturne och sa att hon hittat 2 fina träbackar till mig. Jag blev såklart jätteglad (vilken service lixom!) och hetsade henne att pruta utan samvete. Vilket hon gjorde. Är mycket imponerad. Så nu måste jag hämta dom och göra något fint av dom också!

Ja och dom 2 första Amaryllisarna är införskaffade. Har ni börjat rusta för juletider än?
Själv så smider jag planer för en tur till skogen så jag slipper köpa granris på Östermalmstorg. Det blir förbaskat dyrt granris. Och nu står även en adventsgran, mossa & lite kottar på önskelistan. Det blir en fin familjeaktivitet - skattjakt i skogen! (får kanske muta dom med lite varmchoklad eller nått så dom följer med..)

kraaaam //L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar