torsdag 20 december 2012

Ett väldigt bra besked & en å annan galenpanna.

Nu är jag klar med sjukhuset hoppas jag, idag var sista undersökningen efter all behandling och efter den fick jag ett väldigt positivt besked. Jag tror säkert det tar lång tid innan jag kan slappna av helt men det kändes som en milstolpe. Och en stor lättnad! underbaaaaart!!

Och så känns det fantastiskt skönt att slippa hänga på sjukhuset för det är inte min grej alls. Jag vantrivs något så kopiöst men försöker såklart göra det bästa av situationen. Öronproppar & musik kan hindra ljudet lite från dom värsta galenpannorna. Ibland blir man ju nästan rädd.. idag fick jag dela sal med en kvinna som låg och "skakade galler" (dvs röck frenetiskt i grindarna som var uppfällda på hennes säng) och ropade på hjälp och hallå om och om igen. Sen pratade hon med sig själv och envisades att dra tillbaka draperiet som var emellan våra sängar... jag var måttligt road men hade liksom inte hjärta att göra så mycket. Jag pluggade i mitt hedaset och satte på Alex & Sigges pod på högsta volym och vände ryggen till..

När hon väl fattade att hon hade en klocka att ringa i och sköterskan kom då sa hon att hon ville ha hjälp av "klockan".. sköterskan försökte förklara att det var hon som skulle hjälpa henne med det hon ville ha hjälp med. Men hon envisades med att hon ville ha hjälp av "klockan". Precis som att klockan i sig var en person... Sen bad hon den stackars sköterskan att sätta sig ner för hon ville berätta lite hemlissar för henne. Så frågade hon 10ggr om jag låg kvar bredvid henne varpå sköterskan svarade ja.. då sa hon bara nej det tror jag inte, vi låtsas att hon är på operation nu. Men va hette hon som låg där förra året?....

... ja men herregud.. det där kommer jag inte att sakna! Och inte maten heller. Fy farao. Men personalen, dom får en stor guldstjärna - vilka hjätar!!!

Men sjuksköterskan blev glad när jag kom imorse, ja men heeeej, det är ju du!!!
Du som alltid har så vackra naglar. Så något intryck måste jag väl gjort i somras iallafall, om än ett ganska oviktigt sådant. ;)


Ikväll har vi iallafall ätit gott & njutit av de goda beskedet. Känns fantastsikt!

Natti natti

1 kommentar:

  1. Vi är många som gläds med dig, fina fina du!!
    Ha en underbar torsdag och köp dig något riktigt fint (läs dyrt)
    Kram T

    SvaraRadera