fredag 21 december 2012

Happy Friday!


Utanför fönstret singlar snöflingor stora som bommulstussar ner, jag skriver dagens todo-lista då minnet tycks svika mig emellanåt ;)  Nu blir det en tur in till stan för finlunch med mannen & vänner på Bouqerian i MOOD gallerian. Ska bli supermysigt!!

Sen hoppas jag verkligen på att köpa julklapparna som jag har kvar. Rustar för totalt kaos in the city! Känns även sisådär att ICA Maxi måste få sig ett till besök & systembolaget lika så. Men med fyllda blodsockerdepåer & ett glatt humör så skall nog det gå bra!

Igår kom mannen hem med en julagran och jag ett knippe Amaryllis, tycker dom är sååå fina!! Jag säger som Ernst, hellre blommor & tända ljus i jul än ett skinande hus fullt av tomtar. Julen flyttar in..

Igårkväll bakade jag Ernst gudomliga kanelhjärtan, fast i år blev dom stjärnor. Men lika goda ändå!
Kan jag varmt rekommendera om ni vill ha en god liten kaka i jul. Och ikväll ska jag nog ta och göra nötkakor åt min lilla svärfar. Han älskar dom och jag tror inte det blir någon jul för honom utan nötkakor ;)

Och mannen lade upp en fantastisk städplan igår. När han kommer hem skall han ta en öl, sen skall han damsuga huset, sen skulle han ta en öl till, sen skulle han städa toaletten, efter det skulle han ta en whiskey osv.. Så det kan ju bli en jäkla städfest här i Mellangården i afton!

Nej nu måste jag verkligen lägga i en högre växel.
Ha nu en jättefin 21a nu mina vänner, den kommer inte igen!

Njut, på med julmusik & gör det som du orkar, vill & mäktar med.
Det bli ju som alltid jul ändå  ♥ ♥ ♥

Puss Fru B.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar