fredag 28 december 2012

God fortsättning & ett Gott Nytt År önskar vi er alla..


Pulkarace på julafton.

God fortsättning!!!!
Hoppas ni alla haft en härlig jul!


Här i mellangården har vi haft en vit jul med huset fullt i dagarna fem.
(så därav denna brist på inlägg på bloggen, det har int funnit någon tid helt enkelt. tyvärr)


Vi har ätit & druckit, fikat & snaskat, lekt i snön, haft pulka race & skottat snö snö snö.


Julafton är som alltid överfull med aktiviter så man knappt hinner med och alldeles för mycket mat..
(att man aldrig lär sig)

Passionsfruktsparfait med citrussallad fick runda av årets julbord.

... men sen när man vaknar upp på juldagens morgon... det är då lugnet infinner sig.
Alla strosar runt i myskläder & tittar på sina julklappar och det är liksom ingen brådska längre.
Inga förväntningar kvar. Bara ett lugn. Tror nästan juldagen är min favoritdag!


Och nu fortsätter vi mysa runt & ladda om inför nyår.

Men hur gör ni med allt julpynt? Allt som är så himla mysigt & fint och stämningshöjande fram till jul blir plötsligt så trist redan på annandagjul. Då är det över för mig. Nu har jag inte tomtat till det så mycket utan det är mera blommor, ris, och vitt, grått & grönt pynt. Så det här med att julen varar ända fram till påska.. det fattar jag inte hur någon kan stå ut med ;)


Stjärnor & stakar ja visst, men nu vill jag bara bli av med alla julblommor &
plocka in lite vita & krispiga tulpaner!

Fina blommor som kom med bud innan jul har förgyllt min dagar ❤

Ha en fin dag!!
Kram Lina

3 kommentarer:

  1. Jag håller med dig, satt och funderade igår kväll om vi skulle kasta ut julgranen, den barrar så väldigt att Anders blir galen snart;)
    Men så är det ju lite mysigt ljus ifrån den med. Pyntet ryker definitivt på nyårsdagen..nytt år och in med nya grejer :)

    Ha ett treligt nyår! kram Madde

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder och skön blogg du har:) Jag undrar om du har bloglovin eller facebook??

    Om du vill ha heta inredningstips för 2013 kan du kolla in min blogg:)

    Gott Nytt År

    LOVE Maria från inredningsvis.se

    SvaraRadera
  3. Skön sida och fina pics:) har du twitter eller bloglovin att följa med???

    Om du gillar inredning kan du kolla in min blogg:)

    LOVE Maria på inredningsvis.se

    SvaraRadera