torsdag 13 december 2012

Natten går tunga fjät..

.. runt gård & stuva.
Åh idag är det Lucia, så himla mysigt!


Jag började morgonen  med att bjuda familjen på lussebullefrukost som jag alltid gör på lucia, så tittade vi på luciatåget på SVT. Så stämningsfullt & fint. Jag känner mig som min mormor, jag älskar verkligen sånt här!

Och barnen har gått till dagis med varsin ryggsäck packade med tomte- & pepparkaks-dräkt.
Det här blir deras allra första riktiga luciatåg & det skall bli sååå mysigt att få se det. Jag längtar.

Dom har även varsin vers dom övat på nu sista veckan och jag är så imponerad att dom verkligen kan dom. Trots att dom kanske inte riktigt förstår vad innebörden är..



Henrys vers:
När första ljuset brinner står julens dörr på glänt
och alla människor glädjas att fira få advent

Alice vers:
När andra ljuset brinner då är lucia här
hon bjuder oss på kaffe och bud om julen bär

Önskar er alla en riktigt fin lucia med massa lussebullar & pepparkakor!
(och måtte ni slippa se någon bedrövlig vuxenkör på jobbet med ostrukna lucialinnen och håriga vader, själv vågar jag inte chansa längre. Jag håller mig därifrån för säkerhets skull. )

Puss
Fru B.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar