torsdag 29 april 2010

Efter regn kommer solsken.

Idag var en "sån där dag", ni vet en sån dag som man önskade att man bara kunde spola förbi, eller tillbaka & bara strunta i att gå upp ur sängen. Men det är önsketänkande, verkligheten är en annan. Jag vaknade - trött efter ännu en kass natt, det regnade ute, Henry vägrade sova på hela förmiddagen (normalt somnar han kl.9 men nu kämpade han på till 12.30) så jag fick ingenting gjort. Lunchen blev väldigt delikat...makrill i tomatsås och en kopp the (som jag spillde ut på hela bänken - och där låg naturligtvis min mobil). Vid det här laget var jag så irriterad över allt & inget att jag slängde Henry i vagnen (inte bokstavligt talat dock ;) och gick en promenad till Eriks hjälpen (Spångas stora loppis). Jag är på jakt efter ett runt köksbord med pelare i mitten istället för 4a ben men jag hade ingen lycka. "Supplies"...

Men nu vänder det, ute skiner solen - det är nästan 20 grader, jag äter en smarrig glass, hämtar Alice på dagis och går till parken med Fru B och hennes små killar. På vägen dit fiskar vi upp en latte & lite festisar till kidsen. Fantastiskt! Så himla bra avslutning på en pissdag!

Henry gör gung-premiär!

Alice & Henry


Det här var ju jätteroligt!


Alice & kompisen Hugo testar stooora gungan!


Kram Lina

1 kommentar:

  1. Underbart att det kan vända på en femöring sådär! Ser ut att vaara en skojig park! Och latte i parken är ju obligatoriskt för alla mammalediga! ;)

    (jag vågar inte ropa hej än, men det verkar som det kan bli en latte för mig också inom ganska snaar framtid!!!)

    Puss och ha en underbar helg!

    SvaraRadera