onsdag 7 april 2010

Himla najs!



I dagarna två har jag bara hängt med härliga vänner, jag har knappt satt min fot här hemma. Det har iofs vissa nackdelar då ingen markservice blir gjord men vi kan väl helt enkelt låtsas att markservice har påsklov!
Efter dagis har jag & barnen varit ute i trädgården och pysslat - i trädgården, i vår trädgård!!!! AHHH det är alldeles underbart! Vi har fruktmys ute och så krattar vi lite & fixar och donar. Alice har fått en egen kratta och den är hon mycket förtjust i. Helst skulle hon kratta inomhus också om hon fick bestämma själv.. Mn det får hon inte , haha! Jag gick även loss med den stoooora sekatören på en buske som är så bedrövlig. Eller sekatör & sekatör, det var visst en kabeltång som min käre far kom med men den funkade fin-fint till ändamålet!

Ikväll gick vi lös med hammare & borrmaskin här hemma. Var tvungen att få upp en spegel & lite annat krafs på väggarna. Skönt att kunna borra kl.23 utan att bry sig om grannarna!

Nu längtar jag till helgen! På fredag skall vi gå ut med Eric & Lina. Bara jag & Patrik!!! Inga barn!!! Det ska bli så himla najs! Åh vad jag längtar. Det känns som världens bästa födelsedagspresent (anar att dom tycker att vi behöver ut & "luftas" lite ;)

Jag börjar onekligen längta till den dagen då Henry sover hela natten och har slutat amma, då blir ju allt lite enklare. Nu är han så beroende av mig och han är nog allt lite mammig tycker jag... så jag känner mig lite låst. Jag har ju alltid min lilla prins i släptåg vad jag än gör känns det som, och nu börjar jag längta efter lite "egentid" som så fint alla föräldrar tycks kalla det för ;)

Nej men nu måste jag gå & lägga mig. Mamma kommer bli tokig när hon ser att jag är uppe & skroar så här dax ... Appropå mamma så ringde hon idag & sa att hon ville sticka dom där fina pippa-tröjorna till barnen som jag sett på Lindex. Åh va glad jag blev! Den här bloggen den är bra till mycket har jag upptäckt! Sa jag förresten att det löst sig med galonisar till Alice? Jomen visst, snälla V ringde när hon var ute & shoppade och frågade om hon skulle klippa ett par rosa till Alice - för det fanns visst söder om söder.. Tack & bock! Super gulligt av dig!

Nej nu ni, Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar