fredag 7 januari 2011

Lätt ångest.

Vi funderar på att åka & bada imorgon. Med barnen. I ett badhus.

Och man kan sammanfatta mina känslor inför detta i lätt (??) ångest. AHHHH!

Jag vet iofs inte vad som är värst, att entra ett gammalt badhus.. jag har inte de minsta förutfattade meningar om hur det ska vara. Inte det minsta som sagt var. Eller är det värsta att i januari, blekfet & grann hoppa i min bruna baddräkt..?

Men nu åsidosätter vi mina känslor angående detta och fokuserar på att det blir roligt för barnen. Det blir roligt för barnen. Det blir roligt för barnen.

Badhuset behöver inte vara äckligt. Nej inte alls. Förmodligen inte.

Och alla kommer att vara bleka & fyllda med härlig övervikt efter julens frosseri. Jag kommer inte att sticka ut som en strandad vitval. Nej då.

Så. Nu känns det bättre.

not.

/L.

2 kommentarer:

  1. Du har ingenting att vara orolig för, du är ju jättefin.
    Jag däremot ser inte helt fram emot vårt besök i badhuset idag, huga.
    Men vad gör man inte för att roa Alex lite.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack du är gullig du! Som du ser så kom vi iaf iväg :-) Hoppas att ni också gjorde det & att ni hade mysigt! Kram

    SvaraRadera