torsdag 27 januari 2011

nattning & nätter.

Sista månaderna har varit sååådär roliga i avseende nattning & nätter.

Nätterna kan jag ha överseende med, barnen har ju varit så mycket sjuka så jag tycker att dom får komma över till oss och sova. Men 4 personer i sängen varpå de två minsta tar upp typ hela sängen och den arma modern ligger & balanserar på 15 cm med nattduksbordet som huvudkudde - det är inte så himla kul. Man ser iallafall inte super snygg ut när man ser sig i spegeln på morgonen. Blek & glåmig...

Men det här med nattningen är en annan femma, varje kväll tar det oss uppåt 60 minuter att få de små terroristerna att somna. Det är inte okej. Men så började Patrik att testa ett nytt upplägg, lägga dom, läsa en saga & gå ut ur rummet.

Första kvällen var skrikfest & totalt kaos. Alice var såååå arg på Henry som låg och gapade. Så hon låg och skällde i sin säng; TYST Henny! TYYYYST HENNY!!!
Det lät så kul att vi knappt kunde hålla oss för skratt.

Men idag, kväll nummer 3 - funkade det gallant! Nattning klar på 5-10 minuter. Tjooho!
Han e så grym min älskade man!!!!

Nu måste jag också bli lika bra som han. Jag är lite mer som "Mickan" i Solsidan..
- har ni sett avsnittet när dom först kör SHN metoden med Anna Wahlgren för att sen gå över till 5-minuters metoden. Vilket hon klarade i typ 12 sekunder.. Thats me.

Nåväl.
Rapport från sjukstugan; här råder blandad kräk & bajsfest. Det går runt kan man säga.Mysigt värre. Men min kära make har iaf lagat tvättmaskinen, Halleluja! F*n va han e bra!

Puss
/Lina

1 kommentar:

  1. Känner igen det där med att man är 4:a i sängen och de två minstar tar upp 80% av platsen. I natt kom ingen av dem och la sig i våran säng så när A´s klocka ringde vid 05 tiden så blev både han och jag chockade över att vi fått sova hela natten..det var inte igår direkt :)

    Stå på dig när det gäller nattningen, men det är konstigt det där att männen är liiite bättre på att bara gå ut och sen låta dem vara lite gnälliga ett tag. Jag går gärna dit om Bianca är ledsen vilket hon vet och kör stenhårt med mig just nu. Så jag får helt enkelt skärpa mig.

    Kram M

    SvaraRadera