söndag 15 januari 2012

Happy Sunday!

Idag vaknade jag vid halv nio av att Alice kissat i sängen. Det händer inte ofta så jag blir alltid lika förvånad, men man vaknar ju snabbt. Duscha av lilla fröken & ta hand om säng & allt.
Sen möttes jag av ljuuuuuuus när jag gick ner till entreplan. Gud så skönt!!! Nu behöver vi verkligen lite ljus tycker jag, jag är så urbota less på regn & gegga.. så nu vill jag att kylan består och att vi får ha det lite vitt på marken iallafall. (.. men what about -1?? Vad är det med den temperaturen? Jag fryser ihjäl, dubbelkollar termometern 5ggr för att konstatera att det står -1 och inte -10.. F**king cold. Men jag klagar inte! Det gör jag inte! Bara ett konstaterande ;)

Annars har vi sjukstuga IGEN (Henry, feber hela helgen) men vi småtrotsar det och låter livet rulla på den här helgen iallafall. Så vi hade några vänner på middag igår & det var himla trevligt, och barnen hade så kul - helt fantastiskt att lyssna till barnskratt. Och idag gick vi en liten promenad till skridskobanan, där kände vi på isen i vanliga skor och sen drack vi lite varmchoklad. Bästa söndagsmyset!

Alice blev helt tagen av alla som åkte skridskor så jag fick åka till Bromma Blocks på eftermiddagen för att köpa skridskor till kidsen. Men dom var såklart slut i deras storlekar så Alice bröt fullkomligt ihop stackarn.

Note to my self: köpa skridskor i veckan om det så är det sista jag gör (gå över lik är ok bara Alice får ett par skridskor). För jag har nämligen lovat att nästa helg ska vi åka skridskor! Får se hur jag löser det om jag blir gräsänka bara... någon som vill åka skridskor med oss kanske? Premiärturen med 2 barn är nog eventuellt mer än jag klarar av själv. .. ;)

Annars så kämpar jag på med min GI-kickstart som är i 2 veckor. Går ganska fint tycker jag.. i den bemärkelsen att jag sköter mig ganska bra..(men i lördags var det halvsurt att äta en grapefrukt till frukost medans doften av makens ljuvliga amerikanska pannkakor fyllde hela huset. Det var tortyr. Men jag gav inte efter, envis som jag är) fast några resultat har jag dock inte sett än. Men idag har jag faktiskt köpt en våg & ett måttband. Jag insåg att det blir mer tillförlitligt än att fråga maken om han tycker jag gått ner i vikt .. (vad ska han svara på det liksom?:)

Ja, så ikväll kanske jagborde pilla i batterierna i fanskapet. kanske.

Nej nu skall jag klura ut vad jag skall ha på mig imorgon, jag jobbar förmiddag och maken eftermiddag. Detta ständiga pussel. Han skall förresten på Idrottsgalan imorgon kväll så om ni tittar på det på TV så kanske han dyker upp.

Hoppas ni alla haft en underbar helg med massa god mat, mys & kanske någon härlig uteaktivitet i det härliga vädret!

Kram
Lina

1 kommentar:

  1. Haha "fanskapet" e det vågen? Eller mannen? :)
    Hoppas de små kryar på sig till helgens skridskopremiär. Kom precis på, jag har ett par skridskor du kan få, knappt använda!!
    Kram, Fru S

    SvaraRadera