tisdag 8 maj 2012

klipp med snack & konstig styling

Det här med frisörer....

... igår var jag hos frissan och klippte mig, färgade hår & bryn. Känns skönt, alltid lyxigt att sjunka ner i frisörstolen, någon som tvättar, masserar & fixar en. Men samtigt lite jobbigt - varför i hela friden måste man prata hela tiden?

Det är precis som frisörer bara måste lära känna mig. Ingår det i deras arbetsbeskrivning på något sätt? Och eftersom jag inte går till samma frisör nu utan hoppar runt lite så är det samma visa varje gång. Och det enda jag vill är att bli lite ompysslad, ha det lite lugnt & skönt, dricka en kopp kaffe och bläddra i en tidning.. men jag kan lixom inte säga det. Vad skulle jag säga, ursäkta mig men kan inte du bara vara tyst? Jag skulle vilja ha lite lugn & tro... (låter inte så himla trevligt.. jag kan iaf inte säga det) Gårdagens frisör var en 25årig jättegullig tjej som ville bli miss world.. Vilket gjorde att jag kände mig minst 10 år äldre än vad jag egentligen är. Hon var så där ~ ung & bimbo-naiv ;) 

Sen har vi ju det här med stylingen... om jag kommer in med rakt hår, totalt "ogulligt" vad får då frisören att tro att jag vill gå ut därifrån med lockar i håret?

När mannen kom hem log han bara & sa vad fiiiin du är, du ser ut som en riktig husmor. Och det var EXAKT vad jag kände mig som när jag stod där hemma i mitt förkläde och lagade middag i mina mörka lockar - som en 50-tals hemmafru. HAHA. Men nu är lockarna snart borta. Skönt - så jag kan se hur klippningen blev ;)


Ha en fin dag!
Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar