torsdag 24 maj 2012

Solen gör allt!!

Gårdagen avslutades på allra bästa sätt, Fru B kom galopperande med bebis och en flarra rosé i skötväskan så vi satt ute i den ljumma syrendoftande kvällen och pratade skit. Väldigt trevligt!!

Natten var väl si sådär men vad gör det om 100 år. Sen väcktes jag av ett jäkla liv av väckarklockan, försökte frenetiskt stänga av elendet men blev bara mer och mer irriterad över att jag inte lyckades få tyst på den. AMAZING skrålade över hela sovrummet. När jag till slut vaknar till liv så inser jag att det inte är min väckarklocka som skrålar utan det är byggjobbarna som kommit och dragit igång sin bandare på högsta volym 06.20. Tack för den lixom! Trots att jag stängde fönstret så hörde jag tydligt varenda textrad ....

Men jag är ändå glad att dom var där. Dom hade ju lagt stengångarna i trädgården åt fel håll... så nu skall det som blivit fel läggas om och sen kom "garageportsbytargubben" också. Så jag hoppas jag har en vit och fin garageport när jag kommer hem (istället för en brun, skev & trasig port). Känns härligt!

Idag strålar solen över vår vackra huvudstad och hur dåliga nyheter man än får så mår man liksom bra! Tänk vad vädret gör för humöret! Sushilunch i solen och sen en promenix längs kajen bort till Fotografiska för att köpa ett print & ram.

Jag blir alltid så lycklig när jag får vara vid vattnet. Vatten & hav är magiskt. I Slussen luktar det verkligen hav och friska vindar svalkar skönt en dag som denna.. och så kommer alla minnen från barndomens semestrar när vi kom puttrandes med vår lilla båt och skulle slussa in i Stockholms skärgård. Det var stort, spännande och lite läskigt. Läskigt för man ville inte ramla i plurret i slussen och så var jag alltid lite rädd för alla "fullgubbar" som hängde där.. men det gick ju alltid bra .  (så hamnade jag på "memorielane" igen :-)

Hoppas ni har en fin dag & hinner njuta lite av det vackra vädret!
Kramis Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar