fredag 11 maj 2012

vad gör man inte för ett glas vin?

Lämnade bilen hemma idag för att åka kommunalt till jobbet... Missar bussen precis. Skall ta upp mobilen för att kolla vad klockan är. Ingen mobil! Får gå hem igen för att hämta den där den ligger & hånler mot mig på köksbordet. Tillbaka mot busshållplatsen igen. 300meter ifrån ser jag bussen komma, springer så fort jag bara kan (i pumps med dataväska & handväska..) Kommer nätt & jämt med bussen. Helt sluuut. Försöker se oberörd ut. 800grader på bussen. Blir irriterad att dom inte kör sin AC och försöker ignorera svettpärlorna i pannan. Morgonens dusch känns helt bortkastad just nu.
Åker pendel in till stan. Får sittplats. Skräll. Byte till tunnelbana mot Östermalmstorg. Kommer inte med första tåget pga av horder av människor. Kommer med nästa tåg, står inpressad mellan okända människor ala "japantuben". Ogilla! Framme vid Östermalmstorg. Går med stoooora steg upp upp upp. Äntligen luuuuuuuuuuuuuuuuuft! Phu.

Nä det här med att åka komunalt det är verkligen inte min grej känner jag.
Så på måndag då är det garanterat jag & svartafaran igen ;)

Ja vad gör man inte för att möta upp en gammal vän efter jobbet och dricka vin?!

Happy Friday!
/Fru B

1 kommentar:

  1. :) Jag är glad att du genomled detta helvete för min skull! Nu kommer belöningen: viiiiin!!

    Kom ner nån gång, jag är törstig! ;)

    Puss!

    SvaraRadera