söndag 17 februari 2013

Det blir inte alltid som man tänkt sig, men man skall veta att det blir bra ändå.

Efter jag skrivit förra inlägget insåg vi att Alice hade nog urinvägsinfektion.. så vi var tvungna att åka till närakuten med henne, och om vi skulle hinna med det innan teatern (som lämpligt nog var på söder) var vi tvungna att åka hela familjen samtidigt. Barnen duschade på en hundradels sekund, sen hade vi 10 min till godo (egentligen 5 men vi är ju tidsoptimister...) och på den tiden skulle vi sätta långkoket.. Även vi förstod att det var en omöjlighet. Så fort iväg (med lätt ångest för allt som ännu inte var fixat.) Vi sladdade in på bredställ vid närakuten och hann i tid med (phu). Sen blev det varmkorvs & hamburgerlunch från en korvkiosk, sen öste vi rakt över stan till teatern och döm om vår förvåning när det finns en ruta precis mittemot teatern att parkera i (yey!!). Sånt händer ju inte. Men det gjorde det! Och vi kom i tid.

Teatern., Spöket Laban, var jättebra. Så himla mysigt att göra sånna där små familjeaktiviteter.
Barnen tyckte det var spännande och kul. Och det var alldeles lagom lång föreställning, ca 40 min.

Sen hade vi en timme till godo innan systemet stängde och vi var tvungna att hämta ut Alice medicin. Sån himla flyt att det låg ett apotek vägg-i.vägg med teatern. Så himla oflyt att dom hade slut på just den medicinen.. Nåväl. Vi hade väl haft vår beskärda del av flyt redan (parkeringen får jag väl leva på ett tag ;).

Men vi hann med systemet, apoteket & plocka upp det sista i affären. Sen hem.. och det är då stressen kryper över mig.. hur i hela friden skall jag få ihop ett långkok och en cheescake som skall stå i frysen i 6-8 timmar? Men min underbara make ställde sig vid spisen och lagade all mat. Jag bakade kaka och marinerade kronärtsskockor. Sen var det snabbstädning & snabbpiffning för hela slanten. Jag får väl tacka gudarna att jag inte är 22 längre och behöver 4 timmar på mig att göra mig snygg. Nänä, småbarnsmorsa i förorten hon behöver bara 10 minuter sen e hon turkduschad, sminkad, piffad & klar! (några resultat går vi dock inte in på..)

Tjerna kom punktligt. 10 minuter för tidigt!! vad är det för fel på dom? Måste dom ha en sån förbaskad framförhållning jämt. Till en middag kommer man ju 15 minuter sent, det är ju sen gamalt. man kommer inte i tid för då hinner inte värdinnan pusta ut & komma i fas ;) Men det gör dom alltid. Kommer i tid alltså. ❤

Men sen poppade vi champagnen & käkade charkisar så det stod härliga till. Mannen bjöd på chili, salsa, guacamole, gräddfil & nachos och sen rundade vi av allt med min cheescake. (som hann bli klar för det är ju ett evigt kacklande när vi ses så det vart ändå ingen efterrätt förrän framåt tio snåret). Otur bara att jag skulle skära mig i fingret på pajformen.. aj aj aj.. ser helt inflamerat ut idag. Borde nog tagit en extra rom igår för att döda alla bassilusker. Ja och vips var klockan massor.

Så himla glad över att vi fortfarande ses med vårt gamla gäng - tänk att vi hängt ihop sedan 1 klass!
Sen är jag minst lika glad över min fantastiska make som ställde  sig och lagade mat till min tjejmiddag, han e fasiken one-of-a-kind. My love!!!! bäst bäst bäst det är vad han är ❤


Söndag. Slappardag. Sconesbakardag. Snölekardag. Snö & slaskstorms pw med fru B.
Söndag. En bra dag.   puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar