tisdag 16 mars 2010

Blä.

Idag känns det inge roligt alls.

Bara BLÄ.

Dels har jag en cp-visdomstand som är på väg upp och über inflammerad. Har försökt kurera den sen i lördags men det går så där.. Förstår inte vad jag ska med en visdomstand till? Jag som redan är så vis! :-)

... och dels har jag MAXIMAL DAGISÅNGEST..

Vi har tackat ja till ett nytt dagis till Alice och där ska hon börja på måndag, men när jag tänker på att hon ska sluta på sitt fina lilla dags på fredag så blir jag bara sååååå ledsen. Låg vaken till 01 i natt & grubblade. Gör jag verkligen rätt här? Om jag gör det, varför är jag då så ledsen för att hon ska sluta? Jag tror säkert att nya dagiset är lika bra men Alice trivs så himla bra i Tensta. Sen så är det så att det dagis vi tackat ja till är inte vårt 1a handsval, så vi väntar fortfarande på en plats till henne på ett annat dagis. Det skulle innebära att vi flyttar henne nu, inskolning, sen blir det sommar... och sen någon gång så ska hon då alltså flytta igen. Stackars liten. Alla jag pratar med säger att barn är så flexibla & att hon inte kommer att lida av det här.. men jag vet ändå inte. Hon har precis börjat äta maten på dagis och slutat med napp & snutte där. Hon känner sig trygg & har jätte roligt på dagarna.

Usch...

Idag ska jag iallafall besöka dagiset som är vårt 1a handsval för att se hur det är där och prata med föreståndarinnan för att se vad hon tror om när vi kan få en plats där. Då kanske en pusselbit faller på plats. Hoppas!

Kram Lina

1 kommentar:

  1. Usch, inte roligt att läsa att du känner dig BLÄ.. Hoppas att det är snabbt övergående (ska inte skriva din slitna gamla klyscha.. ;))!

    Ang. dagis så kämpar vi ju med samma tankar, men att byta TVÅ gånger vet jag inte om jag hade pallat. Barnen klarar det säkert, men vi..? :) Hur ni än bestämmer så kommer Alice klara sig finfint! Hon är så försigkommen och hon kommer alldeles säkert att få bra kompisar och charma fröknarna på varenda dagis hon går på! Men jag förstår verkligen att ni tvekar och ältar besluten!!!

    Ta ut tandjäkeln så fort den är tillräckligt mycket framme - man behöver inte de där rackarna..

    Stor kram!!

    SvaraRadera