onsdag 17 mars 2010

lipsill


Jag vet inte vad som hänt men jag är en riktig lipsill.. & jag som ALDRIG gråter! Vanligtvis. Det här med dagisbytet tycks tagit hårt på mig.. jag har haft en sån ångest över hur vi ska göra. Det är så mycket känslor. Jag tittar på min lilla prinsessa och frågar mig vad som är bäst för henne...
Men nu har vi bestämt oss. Alice ska byta dagis, så fredag är hennes sista dag i Tensta. Och det känns väldigt väldigt vemodigt. Jag hade en klump i hjärtat när jag åkte dit för att hämta henne idag, samlade mig lite innan jag gick in men det första som händer är att Chiman, en av hennes fröknar säger att dom är såååå ledsna för att Alice ska sluta. Ja men då var det ju kört. Buuhuuuuuuu.
Men nu är det så. Vi har bestämt oss. Tänk bara att det skulle vara så svårt.
Ska bli sååå skönt när allt det här är över!

1 kommentar:

  1. Men gumman! Det ska mycket till innan du gråter för sådana saker. Förstår att du har det väldigt jobbigt med detta!! Skönt ändå att ni bestämt er och du ska se att det kommer att gå jättebra på den nya inskolningen! Nu har ju Alice dagisrutiner i sig i alla fall och vet delvis vad som väntar henne, även om personerna och lokalerna är andra. Hon är en tuff liten tjej, precis som sin mamma, och hon kommer fixa detta utmärkt! Jag lovar.

    Du är världens bästa mamma till Alice och det är naturligt att du ifrågasätter era beslut om och om igen - du vill ju vara säker på att hon har det bra. Men så länge hon har er så har hon det fantastiskt bra. Med den grundtryggheten så klarar hon av det mesta. Kom ihåg det.

    Stor stor kram! Tänker på er!

    <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

    SvaraRadera