onsdag 3 mars 2010

Jag kör strutsen.

Vi ska ha dop till helgen för Henry & jag känner mig sjukt i ofas. Jag gillar att planera & ha koll men nu kör jag mest strutsen - sticker huvudet i sanden. Det jag inte ser det finns inte.

Det ska bli jättemysigt med dop, träffa vänner & familj. Men vi är ju sååå i ofas i huset. Jag tror iofs inte att våra vänner tror att allt ska vara klart men JAG skulle onekligentyckt att det vore skönt. Men nu är vi så långt ifrån det så det känns nästan onödigt att försöka få till nått - för det spelar liksom ingen roll. Det är ändå så mycket som är ogjort.

Vi skulle såklart kunna haft dopet lite senare i vår men nu försökte vi få till det nu till hegen för att vänner & familj som bor långt bort skulle kunna komma, och med tanke på dopklänningen så kan jag lätt konstatera att Henry han blir inte direkt mindre ;) Vi har en dopklänning som gått i släkten på min mans sida & när Alice döptes så kunde jag inte knäppa översta knappen på klänningen, undra just hur det ska gå nu!

Nej men om jag skulle fortsätta inventera glas- & porslinsförrådet och kanske försöka bestämma vad som skall serveras till kaffet & det vore nog bra om jag bestämde vilka psalmer vi skall sjunga, sen så var det ju det här med stolar & bord och vad 17 ska jag ha på mig..

Nä. Jag kör strutsen helt enkelt.

Hej då!

4 kommentarer:

  1. Efter att ha vridit o vändit på allt så fick vi till slut bestämma och det blir att vi inte kommer på dopet.Jag börjar typ att grina varje gång jag tänker på det.Vi får ta ett dop a la mini när vi träffas. Jag kan sjunga en psalm då....eller nåt!Massor med kramar till er alla/Faster

    SvaraRadera
  2. Ja vi tycker också att det är jättetråkigt!!!

    Men vi har iaf övertalat prästen att du fortf ska vara gudmor även om du inte skulle kunna komma. För det var får man eg inte..

    Känn ingen press med att lära din någon psalm, vi kan ses ändå ;) KRAM

    SvaraRadera
  3. Vi är SÅÅÅÅ glada över att ni lade dopet så att vi kan vara med (även om vi naturligtvis ansträngt oss för att komma när det än var) - tack söta ni!

    Och det är självfallet INGEN som bryr sig om att allt inte är i fas i huset, ni har två barn, är sjuka hela tiden och har preciiiis flyttat dit! Vi är bara så glada att få komma och träffa er, skit samma om vi sitter på varsin kudde på golvet och äter köpekex! ;)

    Andas..

    Stor kram!!

    SvaraRadera
  4. Lisa sötnos! Köpekex på en kudde skulle säkert funka.. men du känner ju mig. Det blir inte köpekex på en kudde ;) puss

    SvaraRadera