lördag 27 mars 2010

wrap up

Tjing plingeling,

här var det åter sjukstuga - har bara inte haft lust att gnälla av mig. Men Patrik har varit hemma torsd & fredag (sjuk. Ni vet som en riktig man. Jättesjuk.) och Alice fick var hemma i fredags (feber, hosta & konstant en elva under snoken). I fredags var jag även iväg med Henry till vårdcentralen. Han har varit sååååååååååååååååååå ledsen på nätterna, vi snackar otröstlig under väldigt lång tid så till slut började jag bli orolig att öroninflammationen inte gett med sig eller nått. Men det kan vi i allafall bocka av på felsökar-listan. Öronen såg jättefina ut! Skönt.

Men vad 17 är det då? Tyvärr kunde doktorn på vårdcentralen inte uttala sig om något som inte hans lilla "öronlysarmojäng" kunde ge svar på...

Jag har hört tala om barn som har "nattskräck" eller vad dom kallade det för, kanske ska kolla upp vad det är.. För han är hur glad som helst på dagarna men på nätterna då är det livat i luckan. Och han blundar samtidigt som han gallskriker och slänger sig från sida till sida & spänner ut hela kroppen som en annan fiolsträng.. Det känns onekligen som att han har ont någonstans. Pluttunge. Ja och som grädde på moset vaknade han med ett igenmurat öga igen imorse..

Idag skulle vi ha varit på Franks dop i Västerås, och vi hade verkligen sett fram emot det massor men i vårt skick så var det bara att stanna hemma. Fy vad trist! Lika trist som vädret idag..

Men vi har iallafall tagit oss en liten promenix ner till centrum och införskaffat oss middag tills ikväll. Eftersom det är Patriks födelsedag så fick han välja & då ville han handla på "Mariannes" det är en fisk & delikatessbutik här - en mycket trevlig sådan! Dom har allt gott man kan tänka sig & personalen är så himla trevlig och kommer med masa tip & förslag på vad man kan äta.I like, alot!

Så ikväll blir det mariannes skaldjursröra på ett underbart surdegsbröd (ja jag har tjuvsmakat ;) och sen blir det örtfylld röding i ugn med jordärtsskockspuré. Mmmm, tror det blir kalasgott!

Kram Lina

1 kommentar:

  1. Men era stackare!!! :( Det är verkligen helt hemskt hur mycket sjuka ni är! Jag tycker SÅ synd om er!

    Hoppas att Patrik mår bättre idag så att ni kan njuta av födelsedagsmiddagen! Och att prinsen & prinsessan blir friska ögona böj!

    Kolla upp det där med nattskräck du. Jag har aldrig hört om det faktiskt, men finns det ett sådant fenomen så kanske det är det Henry lider av? Förutom förkylningsastman och ständig öroninflammation och allt annat dårå.. :/

    Jag skickar över all min kärlek och en massa frisk energi så hoppas jag att det hjälper lite grann! Ni är VÄRDA att må BRA NU!!!

    Puss på er fina familjen Blomér! <3

    SvaraRadera