måndag 14 februari 2011

Dax att börja hemnet-knarka?


Förra sommaren var ljuvlig och nu börjar jag så smått se fram emot nästa.
Eller nej, jag längtar massor - halvt ihjäl mig - efter nästa!

Och något mer jag längtar efter är en sommarstuga.
Tänk lyckan i att ha en egen sliten farstukvist där du får dricka ditt
morgonkaffe i solen ur en sliten kaffekopp.


Dina barn får rulta runt & ha det bra!



Härliga middagar med familj & vänner...



Fiskelycka




Egna blommor att vattna, plocka & pyssla om.



... och möjligheten att njuta av vackra solnedgångar.
Är det konstigt att jag längtar?


Högst på önskelistan står naturligtvis en sommarstuga på Gotland.
Men om det blir så får framtiden utvisa.



Vart skulle ni köpa en sommarstuga?
Några härliga tips ni vill dela med er av... Eller är det lika hemligt som "svampställen"?


Min dröm är ju landet & havet men inte allt för långt från vänner & civilisation.
Jag vill inte på något sätt isolera mig från omvärlden på min semester, jag vill hellre ha huset fullt av vänner & familj i ett enda stort härligt kaos.


Som alltid så har jag helt realistiska krav ;)


puss
/L.




3 kommentarer:

  1. Jag förstår att du vill ha en sommarstuga på Gotland, det skulle jag oxå kunna tänka mig för det är ett underbart ställe. Tyvärr skulle jag aldrig få med maken på det. Han är inget Gotlandsfan direkt av någon anledning..vet nog varför men inget han erkänner ;)

    Kram kram Madde

    SvaraRadera
  2. Gud vilka underbara bilder. Jag känner mig verkligen lyckligt lottad som fick möjlighet att flytta tillbaka till öjn!Love it here!
    Längtar oxå till soomaren men den kommer bli lite annorlunda. Kommer tyvärr inte få så mycket ledighet med familjen. Får försöka tänka på att vi fick 8 underbara veckor förra året men å andra sidan vad hjälper det nu!!!!!Får längta efter nästa istället. hur som kommer det bli en mysig sommar. Man har ju allt runt hörnet här och får njuta av kvällar och helger!Kram/Malin

    SvaraRadera
  3. Jag skulle nog också helst velat ha på Gotland. Nu har vi ni hyfsat tydliga kopplingar dit.... men en gång i tiden var faktiskt på väg att flytta dit på heltid och har en stor del av mitt hjärta där. Som andra val hade jag valt nåt närmre. Något man lätt kan ta sig till efter jobbet en fredag och spendera helgen vid.
    Lycka till o kram!

    SvaraRadera