söndag 13 februari 2011

Fredag - vab, snökaos & tjejträff!

I fredags, ja vad 17 hände i fredags? Det dumpade typ en halv meter snö? Jag tyckte precis all snö var borta & vårkänslorna spratt i kroppen i takt med att gatorna blev torra & fulla av grus. Och sen denna totalvändning. Jag fattar ingenting.

I fredags skulle jag göra massa saker på jobbet & på kvällen skulle jag ha mina barndomsvänner på middag. Men istället blev det vab med 2 sjuka barn hemma + att jag var helt insnöad.

Plogbilen kom inte förrän på fredags kväll så jag satt fint i mitt köksfönster & beaktade bilar som försökte köra in på vår gata.. fastnade. och fick skottas loss.. kändes inte som något jag ville göra med 2 små sjuklingar i hasorna. Så jag kom inte iväg för att handla förrän vääääldans sent, kom hem med matkassarna en timme innan tjejerna skulle komma. Blä. Jag gillar verkligen inte att vara i total ofas.. Men det var inte mycket att göra åt.

Tjejerna anlände i ett smärre kaos men det var ändå mysigt!!! Tina var så rolig hon tyckte det var jäääättekul att jag inte hade dukat & att allt var tip-top klart. För det var vad hon hade förväntat sig av mig. Herregud, vad sänder jag egentligen ut för signaler? Tur att jag kunde glädja genom att framstå som en oplanerad virrhöna då;)

Men till bords vi kom & kvälllen var supertrevlig. Mat, dryck, skratt & allvar OCH nu har vi även bestämt vart vi skall åka på Spa. Känns kanon! Jag längtar massor!!


Hela gänget!
Sen hade jag förmånen att ha 3 övernattade gäster, så vi hann även med mysfrukost & en promenad i solskenet som även innefattande lite fynd-shopping för vissa av oss :-)
Tack för en super trevlig kväll tjejer, ni är toppen!
Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar