tisdag 21 februari 2012

Appropå Ikea..

Ikväll blev det ännu ett besök på Ikea med tanke på vår köksbänksreklamation. Eftersom allt skall rivas ut så har vi ju möjligheten att ändra sånt som vi kanske inte blev helt nöjda med. Tur i oturen skulle man kunna säga. En sådan sak är själva diskhon, så nu skulle vi kolla in den andra hon som vi valde mellan sist då. Och den är ju såklart mycket snyggare än vår ho och rätt som det är så hittar vi även en snygg bänkskiva i sten.... Samtidigt som vi blev glada för det så kommer naturligtvis insikt att någon måste betala kalaset om vi går för sten. Hm. Blir till att sova på saken.

Vi åt middag på varuhuset och barnen bara älskar deras köttbullar och slukade varsin portion och krävde sedan mer... så mamman fick snällt ställa sig i kön igen och köpa en portion till.Och sen skulle vi ta oss ut.. ja men ni vet ju redan hur det gick eller hur?



Fick bla med mig lite påslakan och en kudde av det nya tyget "emmie", ett franskinspirerat tyg med blått "trädgårdstryck"ala 1700-tal, väldigt fint. Tyvärr inte någon superkvalité men jag skall ge det en chans med tanke på det fina mönstret & det fantastiska priset!

Jag gillar verkligen blått, de har jag väl egentligen alltid gjort. Tror nästan jag fick de med modersmjölken, mamma har alltid älskat blått nämligen. Men färgen har ju varit hopplöst ute sedan dom överdoserade den brutalt när "koboltblått" var som hetast. Men nu verkar det vara tillbaka igen sedan nått år tillbaka. Det märks ju väldigt tydligt på alla loppisar för det är ju numera helt hopplöst att hitta blått engelskt porslin.. Tur att jag hann börja samla innan det blev allt för hippt ;)




Något annat fint, som jag visserligen inte shoppade ikväll, är Ikeas nya porslinsserie "forsla". Den är väldigt inspirerad av "Mateus" och finns i denna vackra rosafärg och en ljusblå nyans som tyvärr inte alls är lika charmerande som denna. Nu har ju jag redan en hel del porslin och sen är jag är inte jag så himla "rosa" men om man gillar rosa så är detta ett kap!



Kram på er alla,


hoppas ni fått en semla eller två idag. Själv blev jag snopet utan..




Lina




ps. bilderna är lånade från ikeas blog, ikea hemma.

1 kommentar:

  1. Sparade 7 hela härliga tusenlappar på att köpa stenskiva på sten firma (bror törner) jmf med Ikea. Det som kostar o inte e helt flexibelt på Ikea är att skära i skivan. Kram o go kväll// V

    SvaraRadera