söndag 5 februari 2012

S som i Söndag, S som i Slut

Sjukstugan är officiellt stängd för den här gången!


Barnen får anses friska och jag vaknade upp utan feberfrossa för första gången imorse.

Och om jag utgår från mitt tillstånd i fredags så känner jag mig ganska bra igen!
I fredags så frös jag från det jag vaknade så jag gick klädd i mössa, dubbla raggsockor & dubbla koftor. Eldade i kaminen konstant (så grannarna måste tro jag var galen) sen satt jag framför kaminen typ hela dan för att få bort mina blålila läppar och för att få upp någon form av värme i kroppen. Jag var så matt & trött att jag inte orkade svara i telefon och det enda jag ville var att lägga mig i soffan & dö.. och det hade jag säkert gjort om jag inte hade hade haft 2 sjuka barn hemma.. (vissa dagar önskar jag man kunde slipa lite ansvar..)

Till råga på allt så fick Alice en tid hos husläkaren kl.11.
Jag tittade mig i spegeln.. jag tittade på klockan, jag tittade på termometern..
Okej, jag ser ut som skit, jag mår som skit, barnen har pyjamasar på sig, jag har mysdress på mig, det är 15 minus ute och om 30 minuter har vi tid på vårdcentralen.
Sa jag att jag har en megatrotsig 2åring hemma också??
Jag trodde jag skulle bryta ihop, men det alternativet fanns inte.


Ja ni vet, på med overaller etc etc, ut, sopa av bilen,
övertala skrikande barn om att sätta sig i bilen osv...

Husläkaren var fantastisk och vägrade skriva ut hostmedicin till Alice (som hostat dag & natt stackarn) utan han skrev ut astmamedicin... Vilket var helt korrekt bedömning av honom!


Då var det bara att packa in alla i bilen igen, parkera om bilen och gå till apoteket..
väl på apoteket trodde jag att jag skulle svimma, så jag satte mig på en stol. Alice & Henry ville inte sitta på någon stol men just då orkade jag inte riktigt bry mig om det. Tills Henry skulle börja pilla på ALLT.. varpå jag ber honom snällt att sluta pilla på allt.


- Men mamma jag bara tittar...
- Nej Henry det gör du inte, för tittar det gör man med ögonen (svarar jag lätt uppgiven)
Varpå en söt gammal farbror som sitter bredvid mig, tittar på mig, ler och skrattar rakt ut.. ;)


Till slut fick vi vår medicin och kunde åka hem.

Efter lite lunch somnade barnen en stund och jag satt mig framför min kamin i min mössa och frös och frös. Och där satt jag. Och tyckte lite synd om mig själv, önskade att någon vänlig själ skulle rädda mig typ, men ändå fast besluten om att överleva dagen eftersom Patrik var på stor gala med jobbet och inte väntades hem förrän på små timmarna. Och jag överlevde och det gjorde barnen med!!! (men med små marginaler kändes det som.. stackarna fick liksom tomtegröt till middag, på en fredag..)


Sen har jag bara vilat heeeeeeeeeeeeeeeeeeela helgen.
Jag har knappt orkat gå genom huset, helt orkeslös.
Så Patrik har skött markservicen och pysslat om oss alla <3



Men idag fick jag tillbaka liiiite kraft som sagt var, underbart! Jag har orkat gå runt och ikväll hade jag tom energi och lust att laga mat igen, så jag testar ett Marockanskt långkok på högrev. Ska bli spännande att smaka - det blir morgondagens middag. Skönt att ha den klar liksom.

Tulpanerna på bordet har Alice valt. Efter vårt besök på apoteket i fredags så var vi även tvungna att gå på ICA (ja men ni fattar ju vilken jävla dag jag hade, vårdcentralen, apoteket & ica utan vagn för den orkade jag inte lyfta in i bilen).


Hur som haver, på ICA stannar hon vid tulpanerna och slår ut armarna:

- Men Mamma, vi har inga blommor i maaaatsaaaaalen!
- Nej det har du rätt i.. tycker du att vi ska köpa det?

- Jaaa!
- Ja men välj några som du tycker är fina då..

Kram på er alla,
hoppas att ni haft en mycket bättre vecka än vad vi haft!


/Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar