torsdag 9 februari 2012

Men dieten då?

Dålig uppföljning här på bloggen om min "diet".. det är för att jag gått upp 7 kilo sen jag började .. HAHA. Nej jag skojade bara ;) Jag vet väl inte exakt hur mycket jag gått ner eftersom jag inte vet vad jag vägde när jag började men jag skulle tippa på ca 4-5 kilo. Och jag har inte riktigt satt ner foten i vilken diet jag kör. Eller diet & diet är väl fel namn, det är ju inte en diet utan mer en livsstil.. Nåväl. Jag inledde med GI men ruttnade lite ur på tråkiga Ulrika Davidsson (hur kan en småknubbig tjej marknadsföra en sund livsstil? Hon ser ju ut som en "härlig husmor" & inte alls så som jag ser framför mig att jag skall se ut.. läs: snygg & smal.) så jag köpte Katrins LCHF bok.. men blir äcklad av all vispgrädde & fett. Och för Katrin är inte mat viktig alls, det är mer bukfylla. Alltså raka motsatsen till hur jag ser på mat. Mat är livet, det är gemenskap & gott! Hm. Och jag kan inte tänka mig ett liv utan frukt och vacklar nog tillbaka mot GI igen.

Jag är väldigt duktig i veckorna men fuskar på helgerna. Jag vill liksom inte gå bort och dissa deras mat, sen kan man ju vikta bort socker & kolhydrater så gott det går utan att vara oförskämd. Nu nosar jag på 60kilos gränsen, vilket är 1 kilo mindre än vad jag vägde när jag gifte mig men ändå känner jag min inte lika smal som då. Hm.. Antar att det krävs lite träning för att få ordning på detta!

Ja men jag kämpar på!
Så, då vet ni.

puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar